Avatar billede sgr Nybegynder
06. august 2009 - 20:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sammenflet data fra et ark i et andet ark og opdater blank celle

Jeg har lavet en tilbudsformular hvor jeg har disse 2 celler i arket "tilbud":
A1 Antal dages leje
B3 Gangefaktor for leje

Det er sådan hvis en kunde skal leje i flere dage så udregnes det ud fra en gangefaktor, derfor har jeg lavet et ark der hedder "gange".

Her er oplysningerne som er i arket "gange"

A1    B1
1    1
2    1,5
3    2
4    2,4
5    2,6
6    2,8
7    3

Jeg har brug for en fuktion så hvis jeg i feltet A1 i arket "tilbud" skriver "5" så opdateres cellen B3 automatisk og skriver "2,6"

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, det kan være at det er en macro funktion der skal til, men har ikke forstand på dette.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede jansvendsen Nybegynder
06. august 2009 - 21:14 #1
Hej

Hvilken Excel version anvender du ?
Avatar billede jansvendsen Nybegynder
06. august 2009 - 21:17 #2
alternativt kan du i B3 i arket "tilbud" skrive følgende formel
=VLOOKUP(A1;gange!A1:B7;2;FALSE)
Avatar billede sgr Nybegynder
06. august 2009 - 23:07 #3
Jeg bruger vertion 2003

Med venlig hilsen
Søren
Avatar billede sgr Nybegynder
06. august 2009 - 23:13 #4
jansvendsen

Det virker ikke

Når jeg i cellen B3 i arket tilbud skriver: =VLOOKUP(A1;gange!A1:B7;2;FALSE) og i cellen A1 skriver feks. 7 står der bare #NAVN?

Hilsen Søren
Avatar billede sgr Nybegynder
06. august 2009 - 23:51 #5
Jeg har oploadet det dokument som jeg tester funktionen i her til, så kan i prøve at se på det.

http://www.nultechno.dk/help_01.xls

Med venlig hilsen
Søren
Avatar billede sgr Nybegynder
07. august 2009 - 01:12 #6
Nu har jeg fået det til at virke, jeg skulle bare bruge den Danske betegnelse i stedet for altså:

=LOPSLAG(A1;gange!A1:B7;2;FALSK)

Men tak for hjælpen