Avatar billede freya2000 Nybegynder
06. august 2009 - 15:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny hardisk installeret men jeg kan ikke gemme på den?

Hej
Jeg har netop installeret en ekstra harddisk på min stationære men jeg kan ikke gemme noget på den.
Under enhedshåndtering står:
"Denne enhed virker korrekt"
Men samtidig står der under Status og Partitionstype: "ikke initialiseret" og "Ikke tilgængelig"

Er der en af jer der kan gennemskue hvad jeg kan gøre for at få harddisken til at fungere?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. august 2009 - 15:23 #1
Kommer lidt an på styresystemet. Men du skal nok formatere den til dit brug.

I Xp er det:

Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration -> Lager -> diskhåndtering -> vælg din nye disk

Her kan du formatere / klargøre disken til brug. Enhedshåndteringen siger bare at den har fundet disken.
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. august 2009 - 16:08 #2
Det lyder rigtig klogt det der, lars.
Avatar billede freya2000 Nybegynder
06. august 2009 - 18:45 #3
Hej Lars
Tak for svaret (det var vista) men jeg kunne finde vej med din hjælp alligevel.
Ksoren2 ??
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. august 2009 - 19:17 #4
Det var godt det virkede. Vista er meget lig XP når det kommer til den slags.

Husk at lukke og acceptere svaret hvis det kunne bruges. Det er en god måde at signalere til andre at her er et spørgsmål af værdi.