Avatar billede hohn Nybegynder
11. juli 2001 - 15:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

special autorun

Hej Eksperter

Mit problem er følgende:
Jeg har en exe fil på CD-rom der er lavet i Director. I programmet kaldes en anden exe som installere et program på brugerens platform. Efter installation genstartes computeren automatisk. Når computeren genstartes vil jeg gerne have at CD-rommen starter igen.

Jeg har hørt at der skal skrives til maskinens registrerings database.

Please Help - Hohn
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. juli 2001 - 15:26 #1
Jeg kan hjælpe dig !!!

Du skriver at CD-rommen skal starte igen, når computeren er genstartet. Er det et ikke et program på cd\'en....?

Er det kun første gang når computeren genstartes at dit program skal åbne, eller skal det åbne automatisk HVER gang man tænder computeren i fremtiden ?
Avatar billede hohn Nybegynder
11. juli 2001 - 15:30 #2
Hej Fiskesuppe

Det er kun første gang at computeren genstartes -hvordan gør jeg?

- dine 200 p er næsten hjemme
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. juli 2001 - 15:31 #3
bliv hængende jeg skriver om 5 min
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. juli 2001 - 15:43 #4
Start registrerings-databasen (Start --> Kør --> skriv regedit --> OK).
Gå ind i HKEY_LOCAL_MACHINE --> SOFTWARE --> Microsoft --> Windows --> CurrentVersion --> RunOnce (eller også er det RunOnceEx, ikke helt sikker). Højreklik i højre halvdel af programmet --> Ny --> Strengværdi. Dobbeltklik på den og sæt \"Værdiens navn\" til programmets navn og sæt Værdidata til adressen på den fil som skal åbnes når computeren tænder igen.

Skriv hvis ikke det virker
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. juli 2001 - 15:46 #5
Du skal bare huske at lave programmering i dit program, som undersøger om CD-rom drevet er D:\\ eller E:\\ eller noget andet. og det rette drevbogstav skal så indsættes i registreringsdatabasen. Men det ved jeg ikke hvordan man gør, for jeg kender ikke Director så godt.
Avatar billede hohn Nybegynder
11. juli 2001 - 16:00 #6
Hej Fiskesuppe

Hvorledes skriver jeg til registreringsdatabasen fra cdén
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. juli 2001 - 16:35 #7
Det er jeg nok ikke den rette til at svare på. Prøv at spørge på www.asp.dk eller www.itsvar.dk, de er ret hurtige til at svare :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. juli 2001 - 00:18 #8
Har du fundet ud af hvordan man gør? Jeg er også ret interesseret i dit problem...
Avatar billede nicebacon Nybegynder
26. juli 2001 - 12:24 #9
Buddy API kan bruges til at skrive til registreringsdatabasen. Alternativt kan du lægge din ændring i en tekstfil, kalde den .reg og så køre den fra director.

Buddy API kan findes på
http://www.mods.com.au

og er næsten uundværlig. Og prissat meget rimeligt.
Avatar billede lingoman Nybegynder
31. juli 2001 - 22:31 #10
Hej hohn,

Du laver en genvej til dit program

C:\\WINDOWS\\Menuen Start\\Programmer\\Start

Når den så er genstarted sørger du for at fjerne denne genvej sådan at programmet ikke starter af sig selv fremover.

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
31. juli 2001 - 23:18 #11
hmm... har du ingen kommentarer til alle disse indlæg der har været i de sidste 3 uger ???
Avatar billede lingoman Nybegynder
01. august 2001 - 09:48 #12
Tak for point :)