Avatar billede psy-kexe Nybegynder
05. august 2009 - 20:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer ved opstart af Windows XP. Hjælp!

Hej alle.
Jeg har et alvorligt problem som helst gerne skal rettes meget hurtigt.
Min mor er ude at rejse, så jeg passer hus, og har fået lov at bruge hendes bærbar.

Men imens jeg sad og spillede på hendes bærbar fremkom en blå skærm med en masse tekst, derefter har den ikke kunnet starte windows op.
Den skriver følgende besked i DOS:

Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :
<Windows-rod>\system32\hal.dll.
Geninstaller en kopi af ovenstående fil.
_________________________________________________________________

Jeg har prøvet at reparere windows med en win cd,
men det gad den ikke rigtig. Og min eneste løsning er at geninstallere windows, men den siger at så vil den slette hele forrige installation, og det vil vi jo helst gerne undgå.

Så sidder der nogle kloge computer nørder derude, som kunne hjælpe mig lidt på vej?
Vil helst undgå skideballe :p

Computeren er en Acer Laptop med Windows XP.
Og ja, hvis I har nogle forslag, så er alt velkommen, tak på forhånd.

Hilsen
Thomas K.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2009 - 20:37 #1
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
05. august 2009 - 21:24 #2
Den siger at den angivne sti ikke blev fundet. :s
Men prøver lige en copy, ser om det vil ændre noget.
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
05. august 2009 - 21:37 #3
Okay, det virkede så slet ikke.
Den kom med spørgsmål om den skulle overskrive hal.dll

Det skrev jeg ja til, men den siger stadig at der er problemer.
Den kommer ikke videre en at den fortæller at der er en beskadiget eller manglende fil.
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
05. august 2009 - 22:11 #4
Okay, enten siger den at filen ikke kan findes på min cd, eller så siger den at den ikke kan udvides.
Den expand funktion virker ikke helt som den skal?
Desuden copy virker heller ikke.
Nogle andre forslag? Please.
Hvordan fixer jeg dette problem.
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
05. august 2009 - 22:30 #5
Lukker denne tråd, følg med på http://www.eksperten.dk/spm/882848