Avatar billede minibasse Nybegynder
03. august 2009 - 20:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afspilning fra harddisk via dvd-afspiller

Hej  :-)

Jeg har netop købt en ekstern harddisk - en Iomega Prestige Portable på 320 gb.

Jeg regnede med, at jeg kunne bruge den til at lægge film overpå og så se dem på mit tv via min dvd-afspiller, der har usb-stik.

Men når jeg sætter harddisken i dvd-afspilleren finder den ikke filmene - hverken avi-filer eller vob-filer etc.

Er der nogen, der kan hjælpe mig, så jeg kan komme til at se filmene fra min harddisk via dvd-afspilleren? Det ville gøre stor lykke  :-)
03. august 2009 - 20:13 #1
... læs i brugsforviringen om hvilket format en giver film/foto skal være i for at den kan afspilles ...

... Har på fornæmmelsen at HD'en skal være i FAT32 formatet for at den i den hele taget kan læses af din DVD afspiller 'dims' ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2009 - 20:15 #2
Du skal huske på at USB i DVD optagere er USB 1.1.
Filmene må ikke være i høj opløsning/bitrate, og generelt så vil film i VCD format virke fint.

Jeg mener dog at DVD afspilleren skal have det der kaldes USB Host for at det vil virke.

Desuden skal harddisken være i fat32 for at den overhovedet skal kunne læses.

Men hvilken DVD afspiller har du? Model og mærke...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2009 - 20:18 #3
Eksempel på begrænsning i USB:
Philips DVP3380 kan afspille DivX, mP3 og jpeg via USB.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2009 - 20:19 #4
Avatar billede minibasse Nybegynder
03. august 2009 - 23:08 #5
Nogen der ved, hvordan man formaterer harddisken til fat32? Man kan nemlig kun vælge NFTS og exFat...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 19:00 #6
slet partitionen på harddisken og opret den igen, så kan du formattere den i fat32
Avatar billede minibasse Nybegynder
28. april 2012 - 14:05 #7
-