Avatar billede anderslolk Nybegynder
03. august 2009 - 19:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udtrække data til rapport

Jeg er igang med at lave et indberetningssystem for sejlads. Nogle bestemte perosner på min arbejdsplads er uddannet til brug af vores båd. Hver sejlads skal indberettes. jeg har lavet tabeller og formulare til indtastning af data, hvilket fungere fint. Jeg har dog et problem med at lave et udtræk til en rapport, da brugeren ved oprettelse af rapporten skal indtaste navnet på den pågældende bådfører.

Er der nogen har mulighed for at hjælpe mig, evt. en jeg kunne maile databasen til.

Venlig hilsen
Anders Lolk
Avatar billede mugs Novice
03. august 2009 - 20:04 #1
Hvis dette er dit problem, skyldes det sikkert, at et objekt ikke genkender feltet for "bådfører":

"da brugeren ved oprettelse af rapporten skal indtaste navnet på den pågældende bådfører"

Hvia det er meningen, at brugeren skal indtaste bødføreren, kan du i forespørgslen der ligger til grund for rapporten indsætte dette im kriteriet under bådfører:

[Indtast bådfører]
Avatar billede anderslolk Nybegynder
03. august 2009 - 20:23 #2
Hmm, det går ikke så godt :)

Jeg har oprettet en del tabeller, hvor en kolonne i dem hver hedder "IdNavn". En tabel indeholder isætningssted, en indeholder vejrforhold osv. I formularen er de andre formulare indsat som underformulare, med IdNavn som henholdsvis over- og underfelter.

Meningen er, er jeg skal oprette en formularer med knapper, hvor brugeren kan vælge bådføren på en liste og hermed se alle informationerne fra tabeller og undertabeller. Så længe jeg manuelt indtaster kriteriet fx "P. Hansen" fungere det fint. Jeg mangler en "formel" hvor bruger automatisk bliver spurgt om et navn.

Der findes en funktion som hedder "DateAdd", hvor den spørger efter dato. Funktionen skal kunne det samme, dog skal det være et navn.

Håber min uddybning kan hjælpe lidt.

Anders
Avatar billede mugs Novice
03. august 2009 - 20:29 #3
Som udgangspunkt laver du et ubundet felt i din formular. Kald det f.erks. Tekst1.

Erstat nu navnene med store bogstaver med de korrekte bavne. Indtast navnet på en bådfører i Tekst1 og tryk på knappen:

DoCmd.OpenReport "DIN RAPPORT", acViewPreview, , "[DIN TABEL]![BÅDFØRER] = '" & Me!tekst1 & "'"
Avatar billede anderslolk Nybegynder
03. august 2009 - 20:41 #4
Hmm, det går stadig ikke godt. Jeg prøver mig lidt frem, ellers vender jeg stærkt tilbage igen :)

Tak for hjælpen indtil videre.

anderslolk
Avatar billede mugs Novice
03. august 2009 - 20:42 #5
Kan du prøve at sende din db som en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk