Avatar billede webcreator Nybegynder
03. august 2009 - 18:05 Der er 4 kommentarer

Trådløst kører langsomt

Hej Eksperter.

Jeg har netop købt en Lenovo S10e mini-bærbar (http://www.laptopmag.com/review/laptops/lenovo-ideapad-s10e.aspx) til min kæreste. Når vi kobler den på vores trådløse netværk kører den forfærdeligt langsomt. Små sider som Google kan vi få indlæst, mens vi har måtte give op med alle andre sider.

Kobler vi den på netværket via kabel, så kører alt som det skal.

Det trådløse netværk benyttes af 3 andre computere i hjemmet uden problemer, så jeg vil tro at det er et opsætningsproblem på den nye Lenovo-maskine.

Maskinen kører Windows XP Home ULCPC.
Den trådløse router vi benytter, er et Netgear WGR 614

Jeg håber der er én derude, der kan guide os i den rigtige retning, så vi kan få fuld glæde af den lille herlighed vi har købt.

På forhånd tak :)
03. august 2009 - 19:36 #1
Prøv UDEN de andre PC'er på samtidig
og/eller
Sluk -> 20 sek. -> Tænd Router boxen -> ...
Avatar billede webcreator Nybegynder
03. august 2009 - 22:08 #2
Hej Karise.

Tak for dit input. De andre maskiner var slukket, og jeg har forsøgt mig med en genstart af routeren 2 gange uden held.

Jeg overvejer at prøve at fifle lidt med router-indstillingerne - først at slå alt sikkerhed fra, derefter aktivere MAC filter, så kryptering, evt. prøve forskellige krypteringsalgoritmer osv. Desværre er det ikke så ligetil,  da jeg afvikler en server på netværket, som er vital for flere virksomheder. Så den skal nok lige flyttes til en anden forbindelse først.

Jeg tager dog fortsat mod forslag.
04. august 2009 - 11:15 #3
... det vil også være mit forslag. HardwareReset af ROUTER ...

Den nye har Vista og de andre XP ?

Genindlæs Trådløs driver på Vista'en ?

For en go' ordens skyld - check at det ER dit/jeres trådløs net den har fat i ? og ikke naboens ell. lign. Det har jeg været ude for engang *S*. Forbindelse var der stadig selvom jeg have afbrudt routeren fuldstændig; havde svagt fanget naboens trådløs og valgt den som standard/default... Dooooooh...
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. august 2009 - 14:46 #4
Hej igen.

Som sagt løste et hardware reset desværre intet. De andre maskiner kører henholdsvis Linux og Mac OSX.

Jeg testede den nye laptop på et andet trådløst netværk, og her virkede den fint. Jeg tror vi har besluttet os for at købe en ny wireless router - de koster jo ikke penge i dag.

Men jeg siger tak for dine input. Smid et svar, så deler vi points.