Avatar billede Messi1993 Nybegynder
03. august 2009 - 17:06 Der er 4 kommentarer

Billeder i HD?

Jeg vil høre om man godt kan lave billeder i HD via. programmer. Ligesom man kan lave videoer i HD.

Jeg bruger selv Cam. Studio og ImToo til at lave videoer i HD. ¨
Jeg vil høre om der er nogle der jer derude der kender nogle programmer til at lave billeder i HD og der nogle der ved om man kan kan bruge ImToo og/eller Cam. Studio til at lave billeder HD.
Avatar billede mall Nybegynder
03. august 2009 - 19:37 #1
Et kamera kan ta HD billeder. Man kan ikke lave dem.. Det er muligt at få en opløsning som er ligeså høj som HD, men du kan ikke bare ta et normalt billede og gøre det til HD via din pc.
Avatar billede Messi1993 Nybegynder
03. august 2009 - 20:13 #2
Ok. Men hvordan kan man så godt lave videoer HD, men man kan ikke lave billeder HD.
Avatar billede bjornjuul Nybegynder
11. august 2009 - 08:56 #3
Naar du optager video i HD handler det om, at hardware + firmware i det videokamera, du optager med, tilsammen skaber en video i HD oploesning.
Som mall naevner, saa kan du ikke skabe hverken video eller still billeder på PC'en, endnu i al fald.

I bund og grund svarer det til, at du tegner en skitse af noget, men bagefter forventer at have samme detaljegrad som et fotografi.
Hvis detaljerne ikke er der fra starten af, altså hvis videoen eller stillbiledet ikke er optaget med et HD kamera, så kan du ikke pludselig trylle de ekstra detajler frem, som HD oploesningen normalt giver dig.

Alt i alt handler det om, at du har flere pixels per linie i HD kvalitet, end i en traditionel oploesning. De ektra pixels kan man ikke blot "fylde ind" i billedet efterfoelgende, derfor kan du ikke konvertere fra "traditionel" kvalitet til HD.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2009 - 20:51 #4
Messi1993> Tror du skal bede om svar fra bjornjuul, og huske at acceptere det...