Avatar billede pepsiman Juniormester
03. august 2009 - 07:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan convert mb til kb?

Hej alle.

Jeg har taget billeder af ferie. jeg skal oploader billeder på mit hjemmesider. jeg synes at det er tungt med et billede med 1,8 mb.

Hvor kan jeg henter program,der kan convert mb til kb?

Tak
Avatar billede Slater Ekspert
03. august 2009 - 08:15 #1
Sagtens. Der er tre måder at formindske størrelsen på et billede:
1: Bruge en bedre kompressor. Dine billeder er sandsynligvis allerede i JPEG-format, som har en god kompressionsalgoritme, og du får nok ikke noget ud af dette.
2: Formindske størrelse.
3: Forringe kvalitet.

- Sandsynligvis skal du bruge nummer 2 og muligvis lidt nummer 3, eftersom billeder direkte fra kamera for det meste er MEGET store, hvilket slet ikke er nødvendigt på nettet.

Næsten alle billedbehandlingsprogrammer kan gøre det. Det gratis IrfanView ( http://irfanview.com ) er rigtig godt, men måske lidt kompliceret hvis man ikke er ekspert. Jeg har hørt Googles Picasa skulle kunne gøre det mere brugervenligt, men har ikke selv prøvet det.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
03. august 2009 - 08:57 #2
Den bedste metode jeg har brugt indtil videre (og har prøvet div. programmer) er at markere alle billederne og højreklikke på dem - "send til" vælg "postmodtager" og du vil blive spurgt om de skal komprimeres. Derefter kan Du tage dem ud fra den mail de automatisk bliver smidt i. Originalerne sker der ikke noget med.

Virker super

Kdn 1234
Avatar billede kdn1234 Praktikant
03. august 2009 - 08:58 #3
Forøvrigt dejligt nemt - kræver jo ikke andre programmer, da det er standard i XP...
03. august 2009 - 09:15 #4
Skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

------

Hvis XP:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
[Image Resizer - This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click.] ->
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

Den kan håntere uendelig antal fil i én hug... Pænt hurtigt...
Avatar billede kdn1234 Praktikant
03. august 2009 - 09:25 #5
Hej Karise_Larry

Er det ikke stort set en del af samme program,  der delvist ligger standard som en alm. funktion, som beskrevet ovenfor. ?

Kdn1234
Avatar billede yxos Nybegynder
03. august 2009 - 09:30 #6
VSO Image resizer virker til både XP og Vista - og den er gratis - og kan mere end Windows resizeren :-)

http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/
03. august 2009 - 09:49 #7
Ref.: #5 - men er jo lidt 'kringlet' igennem mail. Og så skal det være jo et M$ Outlook (Express) mail program som skal være sat op til en eller andet E-mail adresse mm.. Og en del bruger jo 'kun' en WEB baseret hotmail ell. lign.
Avatar billede pepsiman Juniormester
04. august 2009 - 10:28 #8
Hej alle.
jeg beklager at svare ikke i går.

#6 - jeg kan bruger denne programmet. det er fint med alle billeder converter til kb på en gang. jeg er meget tilfeds med det. tak for det

Lukket
Avatar billede yxos Nybegynder
04. august 2009 - 10:32 #9
takker :)