Avatar billede laban1977 Nybegynder
02. august 2009 - 13:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASUS K50IJ - ok bærbar?

Har set flg. ASUS bærbare til 3.999 kr.
- Er det ikke et fornuftigt køb? (Ram osv. kan jeg forholde mig til men specielt processor-navne/Grafik-kort er volapyk for mig):

• Intel Pentium DC T4200 processor (2 GHz)
• 4 GB DDR2 RAM
• 500 GB SATA harddisk (5400 rpm)
• 15,6" HD GL LED skærm
• Intel GMA 4500M grafikkort
• Super Multi DVD brænder
• Trådløst .N netkort
• 1,3 megapixel webkamera
• Windows Vista Home Basic

2 pc i dette link: http://www.expert.dk/default.asp?pageid=2957

Behov: Det er en "ekstra-pc" for mig - hovedsageligt til anvendelse med mobilt bredbånd, men gider ikke de små netbooks. Jeg har en stationær som jeg hovedsageligt bruger. Derfor vil jeg heller ikke give mere end 4.000 kr.

Bruger pc til: surf + poker - samt lidt musik/film.

Mit indtryk at ASUS er et fornuftigt "value-for-money"-mærke, men ved ikke om det er korrekt?

Har set lidt efter andre tilbud - både på nettet og i tilbudsaviser, men synes ikke jeg er stødt på bedre specifikationer/alternativer. Har i andre gode bud modtages de også gerne.

Takker,

Laban77
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2009 - 14:41 #1
Det er absolut en ok pc/mærke.

2 års garanti (jep, 2 års fuld garanti!) samt 1 års garanti på batteri er der heller ikke mange der kan prale med :)
Avatar billede laban1977 Nybegynder
02. august 2009 - 18:08 #2
Tak,

Hvor ser du det med 2 års fuld garanti? Kan jeg være sikker på at det også gælder for en købt i expert?

Kan der findes bedre maskiner på nuværende tidspunkt til 4.000 eller er det bare med at slå til på denne?

/Laban77
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2009 - 20:36 #3
Hvor ser du det med 2 års fuld garanti? Kan jeg være sikker på at det også gælder for en købt i expert?

Ja, der er 2 års fabriksgaranti.

http://peecee.dk/upload/download/183835

"Garantibetingelser:
1. Generelt
1.1. Garantien er kun gyldig, når kunden har aktiveret garantien online, eller ved hjælp af dette
garantikort inden 30 dage.
1.2. Standard garanti, 2 år, med fri afhentning og levering.
1.3. Batteri garanti, 12 måneder.
1.4. Garantien starter fra købsdatoen."
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2009 - 20:37 #4
Jeg mener ikke du kan få andre maskiner lige nu til den pris, der nærmer sig samme kvalitet, så slå til nu.
Avatar billede laban1977 Nybegynder
02. august 2009 - 20:52 #5
Super, det vil jeg gøre.

Pointene er dine hvis du vil have dem.

Takker,

Laban77
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2009 - 21:02 #6
ok :)