Avatar billede oliolioli Nybegynder
01. august 2009 - 23:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows xp på laptop?

Jeg er allerede ved at være træt af vista på min nye laptop. Jeg har en helt normal version af Windows XP liggende på en cd. Skal man bruge en speciel version for at installere den på en bærbar? Og har hørt, der kan være problemer med at installere den på en SATA harddisc, men jeg ved ikke, om det er det, jeg har.
Min laptop er en HP Compaq Presario CQ70. Der kom et program med på bærbaren, hvor der står systeminfo. Der stod ved harddisk: Toshiba MK2555GSX ATA Device. Den er på 238GB.

Er det bare at sætte den til at boote fra dvd-drev i bios og så putte min cd ind og installere den, som jeg plejer at gøre det på en stationære? Og vil jeg få nogle problemer med drivere til min laptop tror I?
Avatar billede sullep Nybegynder
02. august 2009 - 09:57 #1
Hej

Du  skal ind på HP´s  hjemmeside og se om der findes driver til Win XP til  denne pc
Du skal bruge driver til bundkort også
Det er slet ikke afgjort, at den kan køre med Win XP
Du kan meget let få problemer
Men find ud af om der findes driver til den og om den pc kan køre XP
Du må kontakte HP og få svar fra dem.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
02. august 2009 - 10:12 #2
der er ingen problemer med at installer XP, hvis du har driverne.
men hvorfor gå tilbage til et så forældet system
Avatar billede vunde Nybegynder
02. august 2009 - 14:35 #3
Det er altid til at komme til at installere XP på en bærbar, og du behøver ikke en speciel version af XP. Det du derimod skal være klar over er om du skal flashe din bios først. På mange nye bærbare hvor Vista er installeret er der lavet en indstilling der skal være slået fra for at det er muligt at installere windows xp. Derudover skal du bruge alle driverne til dit hardware for at kunne installere xp.

Du har jo også muligheden for at prøve windows 7 hvis du ikke er helt klar på at skulle kæmpe med at finde drivere etc.
Avatar billede oliolioli Nybegynder
02. august 2009 - 15:58 #4
Altså, jeg kan se, der er 3 drivere og en firmware. Skal jeg bare installere xp og så hente driverne? eller skal jeg have driverne ned på en cd?
02. august 2009 - 16:02 #5
... du bør have driverne liggende klar på passende medie (CD, USB stick, ...) - for du har sansynligvis ikke (inter)netværks-forbindelse med det samme; relevant driver skal på først...

Generelt ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
12. oktober 2009 - 21:07 #6
Er du stadig igang ?
Eller har du 'glemt' denne ? Som du også har glemt andre -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/oliolioli
Avatar billede oliolioli Nybegynder
12. oktober 2009 - 23:55 #7
Jeg er stadigt igang. Og jeg glemte den vidst ja. Bare læg et svar :)
13. oktober 2009 - 06:37 #8
Ping...
(Det var et [svar]...)