Avatar billede Mart_B Nybegynder
01. august 2009 - 22:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Terror - logning

Jeg kan huske at Lene Espersen på et tidspunkt sagde at lognings-reglerne ikke fik den konsekvens at man loggede de internet-sider, som folk besøgte. Er dette virklig rigtigt?

mvh
Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2009 - 01:59 #1
Hvis jeg husker rigtigt så logges der kun afsender IP, modtager IP, tid etc. men ikke indhold, så man ved hvilket system der er tilgået men ikke hvilken side på systemet.

Mne det må fremgå af lov/cirkulære.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 03:19 #2
Mart_B>>
Hvis din opgavebesvarelse skal kunne stå for en nærmere prøve, såer det vist tilrådeligt, at du sætter dig ordentligt ind i stoffet, og ikke kun nøjes med vores mere eller mindre lovkyndige udlægninger.
Må jeg foreslå, at du læser disse 3:
1.
Vejledning til bekendtgørelse om udbydere af elektroniske kommunikationsnets og elektroniske kommunikationstjenesters registrering og opbevaring af oplysninger om teletrafik (logningsbekendtgørelsen)
VEJ nr 74 af 28/09/2006 (Gældende)
Lovgivning som forskriften vedrører
LBK Nr. 1001 af 05/10/2006
http://novomatrix.dk/fileadmin/templates/novomatrix/documents/terrorlovgivning_21082007.doc

2.
Bekendtgørelse om udbydere af elektroniske
kommunikationsnets og elektroniske
kommunikationstjenesters registrering og opbevaring af
oplysninger om teletrafik (logningsbekendtgørelsen) 1)
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2445

3. Teleloven
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=29326

Teleloven fordi de 2 lovområder du stiller spørgsmål til retter sig efter definitionerne i teleloven.

Om du er fuldt og helt dækket ind med disse love og bekendtgørelser, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men så er du da dækket ind et godt stykke af vejen, og det vil sikkert være et plus, jo mere grundigt dit kendskab til området er.
Du kan ikke gå til eksamen og forsvare din opgavebesvarelse med baggrund i vores indput. Du vil lynhurtigt komme til kort og falde igennem.
Godlæselyst.
/ptj_11
02. august 2009 - 10:40 #3
Avatar billede Mart_B Nybegynder
02. august 2009 - 12:01 #4
Mange tak for svar + det foreslåede lovstof. Har allerede kigget på bl.a. logningsbekendtgørelsen. Jeg kigger nærmere på det øvrige materiale og hvis jeg skulle blive mere forbirret end klog håber jeg, at I fortsat vil hjælpe mig med at forklare de her ret tekniske retgler.

mvh
Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2009 - 15:05 #5
Er det ikke lidt optimistisk at tro at du fortsat vil faa hjaelp, naar du selv hapser pointene ??
Avatar billede Mart_B Nybegynder
19. august 2009 - 17:04 #6
Jeg har skrevet i en anden tråd og bedt om hjælp til at lukke tråden og tildele point.

I faq fremgår det at man skal klikke på "Acceptér svar" i boksen ud for svaret. Jeg kan imidlertid ikke se sådan en boks nogen steder!

De eneste "knapper" jeg kan se er:

Skriv et svar
Skriv en kommentar
Anmeld misbrug

Da jeg havde skrevet min sidste kommentar til denne tråd dukkede der pludselig en sådan "acceptér svar" knap op - ud for mit eget svar; men jeg kan altså ikke se denne boks ud for nogle af de andre brugeres svar.

Så eftersom jeg håber at få svar på hvordan jeg lukker en tråd korrekt - er jeg fortsat optimistisk.

Mart_B
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2009 - 17:41 #7