Avatar billede sascha Nybegynder
11. juli 2001 - 13:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

me

Jeg har et præinstalleret win98 på min maskine men vil opgradere til winMe.
Når jeg installerer WinMe fortæller den at min nuværende windows98 ikke kan opgraderes.
Problemet er at jeg ikke gider at tage backup af alting og ny kode til pcbank mv.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. juli 2001 - 13:08 #1
overvej kraftigt at opgradere til win 2000 pro istedet
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2001 - 13:09 #2
Jeg går ud fra at du har en fuld version af Windows ME. Med denne kan du IKKE opgradere. Du skal have fat i en upgrade version.

NanoQ
Avatar billede hotpop Novice
11. juli 2001 - 13:09 #3
Omdøb eller slet filen win.com, så burde det virke...
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2001 - 13:10 #4
hotpop>> ja det virker også men kommer sku aldrig til at køre godt
Avatar billede hotpop Novice
11. juli 2001 - 13:11 #5
space> det gør det her.
Avatar billede sascha Nybegynder
11. juli 2001 - 13:12 #6
er win 2000 god til hvad winxx er, jeg mener spil og sådant
Avatar billede mayntzhusen Nybegynder
11. juli 2001 - 13:21 #7
Der er nogle spil, der kan, og andre der ikke kan køres i win 2000 pro, men efter hvad du siger, bruger du også homebanking....
Homebanking via internet understøttes ikke via win 2k pro...
Mit bedste råd til dig, er at opdatere til win 98 2. udgave, og lad Win ME ligge, Win ME er ikke så stabil, som win 98 2.udg.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. juli 2001 - 13:23 #8
hvilken bank har du
Avatar billede sascha Nybegynder
11. juli 2001 - 13:29 #9
Jeg har Unibank.
Men så skal jeg have fat i win98-2
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2001 - 13:41 #10
Homebanking via internet understøttes ikke via win 2k pro.. <- jeg kører homebanking på både til Unibank og en lokal sparekasse fra min Win2K - så jeg forstår ikke helt den påstand.

NanoQ
Avatar billede klatten Nybegynder
11. juli 2001 - 13:41 #11
Den kan ikke opgrade hvis Me og 98 ikke er samme sprog. Er det tilfældet? Hvis ja, så er der kun 1 udvej.

Desuden er det en god idé at lave en ren installation af WinMe, da opgraderingen har givet mange folk en masse grå hår. En ren installation af WinMe er udmærket (og ligeså stabil/ustabil som Win98 2ed). Det er dog vigtigt at du sørger for at opgradere alle dine drivere, så du er sikker på at de kører optimalt til WinMe.

Kan du ikke lave en backup af den nøglefil, som Unibank har skrevet på din harddisk? Bare kopier den mappe der hedder Kreditbanken og læg det på en diskette. Du skal ikke bruge ny kode fra banken.
Avatar billede mayntzhusen Nybegynder
11. juli 2001 - 13:49 #12
nanoq>> jeg har haft ringet til supporten ang. win 2k, fordi jeg ikke kunne logge på, og fik besked på at win 2k ikke understøttes ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2001 - 13:52 #13
mayntzhusen, weird. Er det Unibank versionen? - jeg har aldrig haft problemer.

NanoQ
Avatar billede mayntzhusen Nybegynder
11. juli 2001 - 13:55 #14
nonoq>> det er den samme version til alle bankerne i DK, Sparrekasser, unibank, Danske bank osv. Det er kun rene internetbanker der er anderledes....
Det er ved Amtssparrekasen Fyn...
Jeg er ved at geninstallere hele min pc, så vil jeg da prøve igen *SS*
Avatar billede klatten Nybegynder
11. juli 2001 - 13:58 #15
Tak for point :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2001 - 13:58 #16
Det er nu heller ikke korrekt. Min Sparekasse kører en version specielt udviklet til samarbejdet \"De Danske Sparekasser\". Unibank kører deres eget.

NanoQ