Avatar billede justrace Novice
31. juli 2009 - 20:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

CHMOD 777 på sme-server virker ikke

Hej
Jeg har nogle mapper i en ibay på min sme-server, der skal være skrivbare, altså skal jeg chmod 777 men det virker ikke.

De bliver ved med at være lukkede.

Har nogle andre mapper i samme ebay, og der virker det fint.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 06:00 #1
Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig, jeg er ingen ørn på området:

Jeg havde et lignende problem, på en server. Kunne ikke gøre noget med min foretrukne FTPklient "Totalcommander". Den kunne vise mig chmod tallet på mapper og de enkelte filer, men jeg kunne ikke ændre dem.
Klarede problemet med filezilla. Connectede til serveren, fandt mappen med filerne, højreklikkede på dem, valgte filrettigheder, og her kunne jeg sætte dem korrekt.
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
02. august 2009 - 09:13 #2
Vil prøve at se om jeg kan lave det den vej, men det lyder underligt hvis jeg skal den vej, for jeg gør det direkte på serveren ved at logge ind som root.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 16:19 #3
Så må det vel være dine rettigheder, der er røget sig en tur.
Men via FileZilla får du vel fordelen af FTP-rettighederne.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. august 2009 - 15:49 #4
Hvordan er det gået?
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
08. august 2009 - 16:09 #5
Det er ikke gået. :(

Jo da, ftp er der da, men det hjælper ikke meget når det er et fotoalbum der kan uploades til gennem web.

Alle andre mapper i samme folder er der ikke problemer med. ??
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. august 2009 - 17:54 #6
Det lyder godt nok besynderligt. Hvad siger hosten?
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
08. august 2009 - 18:07 #7
Det er min egen server, og sidder på indersiden, og logger på som root.

Men det er nok et andet sted jeg skal kigge.

Har 3 andre billedmapper, og der er ingen problemer med upload.
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. august 2009 - 20:56 #8
OK, Held med det.
/ptj_11
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
11. august 2009 - 15:23 #9
som almindelig FTP bruger kan du ikke chmod på filer eller mapper.
Du skal logge på som ROOT enten via SSH og en prompt eller via et SFTP program som f.eks. WinSCP eller FileZilla (og bruger SFTP til at forbinde med)
Avatar billede justrace Novice
11. august 2009 - 16:36 #10
Jo da, men nu har jeg jo skrevet at jeg logger på som root, direkte på serveren. :)
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
12. august 2009 - 11:40 #11
meget mystisk. skriver den en fejl i prompten når du forsøger at chmod'e ?

Jeg har selv en SME 7 og der fungerer det uden problemer både via SFPT og SSH. (jeg har ikke fysisk adgang til den til daglig.)
Avatar billede justrace Novice
12. august 2009 - 11:48 #12
Jeps, mystisk og ingen fejlmeddellelse.

Så aner ikke hvordan jeg kommer videre, og heller ingen fejl når man uploader billeder, men der er bare ikke uploadet noget.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
28. august 2009 - 21:01 #13
@mcp_dk:  Man kan sagtens chmod'e via FTP.

Hvem ejer mappen? Gør webserveren det?  Og hvilken gruppe ejer den?
Er permissions på andre mapper i hierakiet mod den du prøver at fedte med korerekte?
Avatar billede justrace Novice
12. oktober 2009 - 09:44 #14
Lukker.