Avatar billede friisbiler Nybegynder
31. juli 2009 - 11:01 Der er 5 kommentarer

Mine websider vises på svensk...Hvorfor ?

Hej Eksperter.

Jeg har lige fået ny computer for ca 14 dage siden og når jeg så smutter på nettet vises de fleste hjemmesider desværre på svensk..

Jeg får også reklamer på de fleste sider på svensk på feks dba.dk

sider som youtube.com og linuslotta.com vises også på svensk.

Hvordan kan jeg få lavet det om så jeg igen kan læse hvad der står på mit internet :-)

Mit skrivebord er på dansk :-)

Håber på hjælp..

God dag
Avatar billede random Nybegynder
31. juli 2009 - 11:25 #1
Har du været inde i opsætningen og sætte den til dansk? Der er nok valgt svensk ved en fejl.
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
31. juli 2009 - 11:34 #2
Hvis det er internet explorer du bruger på din nye maskine.
Så åben din browser tryk på funktioner, internet indstillinger og nede i bunden under Udseende finder du en knappe der hedder sprog. Tryk på den og tilføj dansk som et sprog. Flyt dansk i toppen af listen da det øverste sprog der står på listen altid vil være internet explorers førstevalg.

Håber det kan løse dit problem.
Avatar billede friisbiler Nybegynder
31. juli 2009 - 21:41 #3
hej sirfrankejr.

Har lige prøvet dit forslag, men forgæves..

Der er kun et sprog i listen og dette er dansk :-(

Så måske du kender et andet trick der kan hjælpe mig på rette vej ?
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
03. august 2009 - 22:29 #4
Hvilken internetudbyder bruger du? Bl.a. 3 og (tror jeg det var) Perspektiv Bredband router din trafik via. Sverige og tildeler i den forbindelse en svensk IP-adresse hvilket bl.a. kan have de bivirkninger du nævner herover.

Løsning: Klag din nød til udbyderen - eller skift
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
10. august 2009 - 07:27 #5
Hej igen. Når du følger anvisningen jeg tidligere beskrev og er inde under sprog, der burde det så være mulight at tilføje flere sprog ved at klikke på knappen der hedder tilføj og få finde dansk på listen. Men husk, hvis det lykkedes for dig at dansk derefter skal flyttes op til toppen af listen da explorer per automatik vælger det øverste sprog på listen som dit default sprog.