Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
31. juli 2009 - 09:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mappeshare på server uden for domæne uden password prompt

hejsa!

Her er vores senarie: vi har et domæne, med servere ovs.. og alle vores brugere logger ind via dette domæne. (ingen problem)

Nu har vi så en server (windows 2003 server) der kører uden for vores domæne, og har ikke selv et domæne, den kører kun workgroup (hvilket den er nød til pga det software den kører).

Men alle vores brugere fra domænet, skal have adgang til et share på denne server. Når man connecter til dette share, beder den om et brugernavn og password, også har man adgang.

Men nu har vi en masse foreskellige brugere, og ville meget gerne undgå dette med brugernavn/password, for at komme ind i mappen.... så når man hoppede på mappen, promptede den ikke brugerene for dette, men hoppede direkte ind....

Hvordan pokker laver man det smartest??
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2009 - 10:00 #1
Hvad er det for noget specielt software som kræver at maskinen kun kører Workgroup bare nysgerrig ?

Så skal du definere at fx. alle har adgang også enable Guestkontoen (Jeg mener også du kan det på en Windows 2003 Server)
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
31. juli 2009 - 11:25 #2
Hejsa!

Det var lige det der skulle til... det ruller bare.  mange tak for det.

(softwaren er et mindre gammel hjemmeudvilket stykke software... (dårlig programmeret) med det er stabilt og klarer opgaven....
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
31. juli 2009 - 11:26 #3
sender du ikke dit svar så jeg kan accepterer dit svar!
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2009 - 12:43 #4
Bare husk at sikkerheden så bliver lig nul da alle maskiner på netværket har adgang til drevet også selvom de ikke er på ADet