Avatar billede dalum Nybegynder
11. juli 2001 - 12:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer på 2 netværk

Jeg har lige købt en ny bærbar computer og den skal fungere på 2 forskellige netværk. Nu er det desværre således, at jeg har fået leveret den med WIN98, og her skal jeg jo genstarte computeren hver gang jeg skifter IP adresser, Gateway eller DNS\'er.

Findes der en nemmere løsning herpå??

Jeg har prøvet med forskellige hardwareprofiler, men det har jeg ikke fået til at virke. Der findes muligvis et lille shareware hvor man selv kan vælge hvilket netværk man ønsker at anvende - kender du sådan et program ??

På forhånd tak!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. juli 2001 - 12:37 #1
du kan jo bare sætte en dhcp server, op på de 2 forskellige netværk
Avatar billede skwat Praktikant
11. juli 2001 - 12:38 #2
Du kan sætte to ip ard. på samme netværks adapter

http://www.eksperten.dk/spm/74697
Avatar billede dalum Nybegynder
11. juli 2001 - 12:45 #3
Til Dalbjerg:
Jeg ved ikke hvad en DHCP server er, men da det ene netværk er hjemme hos mig selv, hvor jeg logger på StofaNet, så tror jeg ikke jeg kan få råd til det...

Til Skwat:
Jeg har lige læst Microsoft\'s kommentar i det spørgsmål du henviste til. Giver det ikke problemer hvis jeg kun logger på et netværk ad gangen?? Hvordan kan computeren finde ud af hvilke netværksindstillinger den skal anvende??
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. juli 2001 - 13:04 #4
www.netswitcher.com

det her program kan det du søger. Det kan have flere netværksopsætninger og dem kan du så frit skifte imellem. Meget dejlig program for folk på win9x/ME.
Avatar billede skwat Praktikant
11. juli 2001 - 13:07 #5
-> dalum Nej det gør det ikke vi(mit arbejde) bruger det i vid udstrækning.
Avatar billede skwat Praktikant
11. juli 2001 - 13:09 #6
Hele ideen med
Tcp/ip er at ippakkerne selv finder den rigtige vej frem til sin modtager.
DVS. når den første ippakke ikke kan kommer vidre via den ene gateway \"Fortæller\" den de andre at det ikke give mening at gå den vej, så vælger de automatisk den anden
Avatar billede bobbedude Nybegynder
16. juli 2001 - 08:04 #7
Avatar billede dalum Nybegynder
16. juli 2001 - 08:46 #8
Til RazzerR!
Programmet ser faktisk meget fornuftigt ud, men desværre kan man ikke vælge profilen når man starter op. Jeg kan dog anvende det i en anden sammenhæng, så lidt har jeg da fået ud af det.

Til Bobbedude!
Denne løsning kunne jeg sagtens anvende, men som jeg skriver, så anvender jeg Win98 - ikke W2K!

Til Skwat!
Jeg prøver denne løsning når ferien er overstået, så du må lige vente en uges tid med at få pointene!
Avatar billede skwat Praktikant
16. juli 2001 - 09:15 #9
okay
Avatar billede dalum Nybegynder
23. juli 2001 - 10:42 #10
Til Skwat!

Det virkede ikke som det skulle - mit Stofanet har problemer med at logge på, og jeg skal starte loginprogrammet flere gange.

På arbejde er det naturligvis lige lavet om i min ferie. Vi har fået opsat en DHCP server, så nu bliver der automatisk tildelt IP adresser ved logon. Findes der en ny løsning nu ??

- eller skal jeg stadig genstarte Win98, hver gang jeg tilslutter den et andet sted ??
Avatar billede dalum Nybegynder
31. juli 2001 - 08:24 #11
Jeg må hellere lukke spørgsmålet og tildeler Skwat 30 point!!