Avatar billede larsen1983 Nybegynder
30. juli 2009 - 14:41 Der er 8 kommentarer

TDC mobil internet med windows 7

Hey

Jeg har et problem med mit mobile internet fra TDC. Jeg har ledt overalt og jeg kan ikke finde nogle drivere til modemet der virker til windows 7.
De drivere windows selv finder virker heller ikke - den giver følgende fejlmeddelelse

This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)

jeg prøvede at flashe modemet med en nyere firmware, men det hjalp heller ikke, men istedet slettede den min TDC profil
http://www.billedeupload.dk/photo/2009-07/f87698da/huawei.jpg.html

så hvis der er nogen der kunne hjælpe med den opsætning ville det også være godt.

modemet er et Huawei E220 og jeg kører Windows 7 RC (build 7100) - nogen der har haft samme problem og måske ligger inde med en driver der virker?

med venlig hilsen
Renè Larsen
Avatar billede j3ppah Novice
30. juli 2009 - 15:31 #1
Hej Rene...

Du kan ringe til TDC hotline... Men så længe du kører med en RC udgave, tvivler jeg på at de vil hjælpe dig/eller kan.

Men det ville nok være den nemmeste måde for dig at finde en løsning hvis den findes til en RC udgave.

for TDC erhverv: 80 80 80 90
for TDC privat : 80 80 80 10

Håber de kan hjælpe dig. Support ved dem er gratis.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. juli 2009 - 15:59 #2
Sjovt mit E220 (fra 3) kører perfekt med Win7. Installerer bare hvad der kommer med kortet.

Det skal så vidt jeg husker installeres to gange - dvs. først for at finde mass storage og derefter for at finde modemmet.

Et alternativ er at bruge deres eget software - er det global connect det hedder?
Avatar billede larsen1983 Nybegynder
30. juli 2009 - 16:04 #3
mobile connect hedder det lars - har jeg også installeret men den har slettet alle mine TDC profile settings

http://www.billedeupload.dk/photo/2009-07/f87698da/huawei.jpg.html

kunne jeg evt få dig til at poste hvad der står i din profil  (dns osv)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. juli 2009 - 16:11 #4
Gerne, skal lige finde det. Det er dog 3 jeg bruger. Og netop den software.

Så vidt jeg har prøvet skal du bare bruge APN (også kendt som adgangspunktet, så burde det virke).

Et par bud:

http://marzman.dk/2009/04/apn-mobilt-bredband/

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20802

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=15519
Avatar billede larsen1983 Nybegynder
30. juli 2009 - 16:42 #5
ok, jeg prøver det lige
Avatar billede larsen1983 Nybegynder
30. juli 2009 - 17:54 #6
nu har jeg prøvet at afinstallere og installere det igen op til flere gange, men den kan altså ikke finde den rigtige driver - jeg har endda installeret det nyeste modem software fra det link du linkede lars.

kan være jeg skal have fat i huawei i stedet?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. juli 2009 - 19:06 #7
Det var sært. Jeg kan evt. prøve at zippe filerne på mit modem og lægge dem et sted...
Avatar billede larsen1983 Nybegynder
30. juli 2009 - 19:45 #8
jeg er åben for muligheder :)

du kan evt sende dem til renelarsen at gmail dot com