Avatar billede afabech Nybegynder
30. juli 2009 - 02:35 Der er 4 kommentarer

OverClocking Af Intel Core i7 920

Hej Eksperter.
Jeg har nu fået mig en i7 Computer :)
Den har følgene specs:
CPU: Intel Core i7 920
Ram: 6 GB DDR
Grafikkort: GeForce GTX 260
Windows Vista Home Premium

Jeg vil gerne have overclocked den lidt vis det er muligt?
Men vil bare gerne høre hvad det gode ved det er og hvad det dårlige er?
Kan de ske noget ved det?
Jeg har gratis update til windows 7 - skal jeg gøre det?

Mvh. Alexander.
Avatar billede afabech Nybegynder
30. juli 2009 - 02:42 #1
Ingen svar at hente her om natten s; ?
Avatar billede chalde Seniormester
30. juli 2009 - 07:18 #2
- Jeg vil gerne have overclocked den lidt vis det er muligt?
Såfremt bundkortet giver mulighed for det, tja, så er det muligt.
Kig i manualen.

- Men vil bare gerne høre hvad det gode ved det er og hvad det dårlige er?
Det gode må vel være at du får mere ud af den.
Det dårlige er at du mister garanti (dog svært at bevise), det ofte ikke er det helt store du får ud af det medmindre du investerer yderligere i effektiv køling samt bruger en del tid på det. Dertil at du potentielt kan ødelægge hardware (her skal man dog være rimelig uheldig nu om dags).

- Kan de ske noget ved det?
Det mest normale er at du når grænsen for enten køleevne, bundkort, eller cpu, og derved blot får en ustabil computer. Nultstilling af bios plejer at rede den slags.
Det mere unormale, men mulige, er at du ødelægger hardware

Generelt ang. overclocking, så lader det ikke til at du har gjor det det før. Derfor er det en rigtig god idé at læse lidt på emnet før du kaster dig ud i det (da det oftest er her folk ødelægger deres hardware).
Læs lidt guides, søg google: http://www.google.com/search?q=overclocking+i7+guide&rls=com.microsoft:da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1

- Jeg har gratis update til windows 7 - skal jeg gøre det?
Hvis du har lyst. Det er jo helt op til dig selv :)
Personligt havde jeg gjort det. Windows 7 bliver at dømme efter en virkelig god RC, til et lækkert styresystem som hurtigt får basket Vista væk hos mange.
Men igen: Helt op til dig selv om du skal.
Avatar billede justrace Novice
30. juli 2009 - 07:37 #3
Du skal også regne med en forkortelse af din pc's levetid. Det slider ret hårdt på den at blive OC.

Ved ikke hvorfor, men hvorfor ikke bare bruge den som den er? Kører den ikke stærkt nok?
Avatar billede CalE Nybegynder
30. juli 2009 - 11:15 #4
Er enig med justrace - det setup du har købt burde tilfredsstille dine behov for fps og lynhurtig reaktionstid. Det lyder som om du bare lige skal have en solid state disk i dyret for at fuldende det perfekte Intel setup.

Du må også huske at software altid er bagud i forhold til hardware så du har en rigtig god maskine i et godt stykke tid endnu. Det er grunden til at jeg stadig sidder med en gammel c2d.

Men altså -

Som altid kan jeg kun anbefale at du spørger om oc på http://www.octeamdenmark.com/forums/ så kan du se hvad andre har fået ud af deres I7 osv.

God spiller herfra :D hehe