Avatar billede silverweb Nybegynder
29. juli 2009 - 15:46 Der er 1 kommentar

Lagerliste til salgs ark i excel

Hej alle i kloge mennesker...

Har fået en ide som jeg næsten er sikker på at der er en løsning til. Kan dog ikke selv finde ud af den.

Det er sådan at jeg har et regne ark hvor jeg manuelt taster følgende end i 4 forskellige kolonne

kolonne 1 = Antal enheder kolonne 2 = Type kolonne 3 =Betegnelse kolonne 4 = Pris pr enhed

Det som jeg håber på er at man kan oprette en Acces database hvor man har indtastet en lagerlisten og man så automatisk kan få Access til at udfylde regnearkets 4 kolonne ud fra hvilke ting som man har valgt inde i acces databasen... Som jeg selv tænkte at man kunne oprette database, så oprettede man en lagerliste pr. leverandør og så en samlet liste hvor man fik en opsummering af hvad man skulle bruge fra hver enkelt leverandør  som så kunne flyttes over i Excel arket

Hilsen Silverstone
Avatar billede mugs Novice
30. juli 2009 - 08:35 #1
Det er muligt at lave en sådan lagerliste i Access. Men om du indtaster 4 kolonner i Excel eller Access kan være ligegyldig efter de informationer du opgiver.

I Access mangler du således en tabel med leverandører der skal relateres til en anden tabel med f.eks. type eller betegnelse.

Det er intet problem at eksportere en tabel / forespørgsel til Eacel. Brug kommandoen docmd.TransferSpreadsheet