Avatar billede felixdk_1 Nybegynder
29. juli 2009 - 14:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gamespy og Sagem Fast@3564 TDC Router

Hej på Eksperten.

Efter at jeg har fået TDC Home Trio, kan jeg ikke mere komme op og spille Online game på Gamespy, jeg har (syntes Jeg) prøvet alt,med min gamle D-Link Dir-655 var der ingen problemer,og det uden at indstille noget som helst, angående div. porte.
Men intet vil lykkes, med den nye router fra TDC, jeg får denne fejlmelding.

Proxy or Firewall Detected.
GameSpy Arcade has detected that your computer's internal IP address(min PC's IP), is different than its external IP address(den IP fra TDC)
Håber at der er nogen som kender til problemet, og eventuelt har en løsning.
Hilsen FelixDK_1
Avatar billede besle Nybegynder
29. juli 2009 - 17:54 #1
uden egentlig rigtigt at kende noget til problemet, ville jeg mene du skulle prøve at portforwarde din router til at virke med gamespy (hvis du ikke allerede har gjort det) du kan få en guide til hvordan på www.portforward.com. ellers skulle du kontakte TDC og høre om de er bekendt med lignende problem.
Avatar billede felixdk_1 Nybegynder
29. juli 2009 - 18:39 #2
Hej besle
Min router Sagem Fast@3564 TDC er så ny så den ikke findes hos Portforward, der har jeg kigget, jeg har forwarded alle de porte
som Gamespy anbefaler, i routeren efter anvisning fra TDC.

Men de siger at de ikke kender til problemet.
Avatar billede besle Nybegynder
29. juli 2009 - 21:11 #3
Jeg tænker at du muligvis har et antivirus program eller at det er windows defender/firewall der har blokeret for forbindelsen ? eller har du via routeren en form for proxy forbindelse kørende? ved ikke om du gør brug af en VPN forbindelse, men det er det sidste bud jeg kan komme med. Men umiddelbart ville jeg mene at det er routeren der giver problemet indtil videre. kan dog ikke give et kvalificeret gæt da jeg ikke er stødt på problemet før.
Avatar billede felixdk_1 Nybegynder
29. juli 2009 - 23:06 #4
Hej igen besle.

Jeg kører Windows XP, og før jeg fik TCD routeren, havde jeg en
D-Link DIR-655 og der har der aldrig været det problem, selv med
virusprogrammet Avast Pro kørende,jeg har været inde og forwarde
de samme porte i Windows Firewall, som de anbefaler at man skal hos Gamespy, selv om Windows firewall er slået fra.

Problemet er først opstået efter at jeg har tilsluttet TDC routeren, det skal siges at TDC siger at min forbindelse er en VDSL,(det nye fra TDC) og ikke ADSL, som er det normale.
Og derfor er min router en VDSL router, så du har nok ret når du mener at det er routeren der er problemet. Jeg satser på at der er andre som ser mit ?, og som måske kan hjælpe, foreløbig skal du have tak for dine svar.
Hilsen Felix
Avatar billede felixdk_1 Nybegynder
30. juli 2009 - 20:12 #5
Hej, har fundet fejlen, et eller andet snavs har fundet igennem
virusprogrammet, helt ny XP installation, løste problemet.
Jeg ved ikke hvem der skal have point, der var jo ikke rigtigt der hjalp :)