Avatar billede fun22 Nybegynder
29. juli 2009 - 12:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Printe en side over flere A4 ark

Hej

Jeg har en pdf fil, men en side i som nok er af A1 format.. Kan jeg ikke få den til at skrive den ud på min printer så over 9 A4 ark??
Avatar billede ATTACKED Nybegynder
29. juli 2009 - 13:40 #1
Er ikke nogen haj. Men kan du ikke bruge Document/Crop-funktionen i acrobat og dele den op i de 9 ønskede dele og combine de 9 dele i en samlet pdf. og derefter printe?
Og evt. printe til pdf. med a4 som papersize i acrobat.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
29. juli 2009 - 16:59 #2
Hvis du åbner en PDF-fil i Acrobat Reader (eller PDF-XChange Viewer) har du et hav af valgmuligheder når det kommer til udskrivning.
Du kan bl.a. vælge at udskrive flere sider pr. ark, udskrive som folder og meget mere.
Når du vælger "Udskriv..." får du en dialogboks, hvor du bl.a. vælger printer og hvilke sider der skal udskrives. Her burde du meget gerne kunne vælge at opdele store sider. Tilpas dine valgmuligheder, så gør Acrobat Reader resten.

Ellers har du også mulighed for at kigge på udskriftsmulighederne på din printer (Tryk på "Egenskaber" ved siden af printeren); her kan du muligvis vælge noget.
Avatar billede fun22 Nybegynder
02. august 2009 - 12:02 #3
mrgumble -> Det løste det.. Men skulle dog op i Acrobat og ikke readeren..