Avatar billede tybye Nybegynder
28. juli 2009 - 23:43 Der er 4 kommentarer

Fpdf/php/mysql

Kan simpelthen ikke se hva der er galt her, jeg vil ha data fra mysql over i hver sin variabel så jeg kan lave et pdf dokument hvor er tekst som indeholder variablerne da noget er standard tekst og noget skal hentes fra mysql..

Fejl i browser ved udførelse af script er
FPDF error: Some data has already been output, can't send PDF file

Kode:

<?php

//Inkuderinger
include("fpdf.php"); //Inkluder pdf værktøjet
include("config.php"); //Inkluderer config filen
include("opendb.php"); // Inkludere fil hvilke db bruges

$query="SELECT * FROM pointliner WHERE Id='3'";
$result=mysql_query($query);

$num=mysql_numrows($result);

$i=0;
while ($i < $num) {

$Id=mysql_result($result,$i,"Id");
$Cnummer=mysql_result($result,$i,"Cnummer");
$Navn=mysql_result($result,$i,"Navn");
$Adresse=mysql_result($result,$i,"Adresse");
$Town=mysql_result($result,$i,"Town");
//----------------------------------------------------------------
$pdf = new FPDF(); //Konstruktør, opret et nyt PDF dokument
$pdf->AddPage(); //Tilføj en side til dokumentet
$pdf->SetDisplayMode(62,'default'); //Sætter at viewer skal zoom til 62%
$pdf->SetTitle($Navn);
$pdf->Image("logo.jpg", 10, 10, 50, 25); //Indsæt logo.jpg i koordinaterne 10,10
$pdf->SetFont("Arial", "B", 18); //Bestem fonten: Arial, fed (bold) og en størrelse på 18
$pdf->SetXY(10, 60); //Sæt position
$pdf->Write(0, "My name is $Navn." ); //Indsæt streng
$pdf->Output("$Navn.pdf", "D");
//$pdf->Output(); //Generer pdf dokumentet

//------------------------------------------------------
//Slutter
$i++;
}
?>
Avatar billede tybye Nybegynder
28. juli 2009 - 23:45 #1
Hvis jeg vælger ikke at hente noget fra mysql og bare selv hardcode variablerne i php filen så kan den godt generere pdfd filen
Avatar billede repox Seniormester
28. juli 2009 - 23:53 #2
Der er noget der tyder på at du gør mere end bare hardcode variablerne...
Fejlen opstår fordi du udskriver noget inden du generer PDF'en; hvad enten det bare er en tom linie eller et mellemrum...
Avatar billede tybye Nybegynder
29. juli 2009 - 05:46 #3
Har tjekket for om der skulle være "mellemrum" nogle steder det tyder det ikke på
Avatar billede repox Seniormester
29. juli 2009 - 08:50 #4
Så må du kigge bedre efter; eventuelt linke til den den der fejler så vi kan checke efter.

FPDF melder forhåbentligt ikke om en fejl der ikke eksisterer.