Avatar billede henbottos Nybegynder
28. juli 2009 - 07:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

brugernavn

Hej

Vista home premium, lige pludselig er der på min computer når jeg tænder den fra dvale IKKE når den er startet fra en rigtig lukning, kommet logon vinduet hvor jeg skal trykke på mit navn?? Synes ikke rigtig jeg kan slå det væk?? hvad gør jeg?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2009 - 07:32 #1
Du skriver: "lige pludselig er der på min computer ......"

Hvis det har været anderledes før, kan du prøve med en systemgendannelse: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/9f6d755a-74bb-4a7d-a625-d762dd8e79e51030.mspx
Avatar billede henbottos Nybegynder
28. juli 2009 - 08:12 #2
OK, men det vil jeg helst undgå aner heller ikke hvornår det startede, tror det var i går, men ja ud af det blå så skulle jeg pludselig logge mig på via mit navn for at åbne windows? men kun ved start fra dvale ikke ved en genstart.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2009 - 08:19 #3
OK, men det vil jeg helst undgå

Hmmm, hvorfor dog ikke???
Det er et genialt værktøj, når et eller andet bliver ændret, og man ikke lige ved hvorfor.
Avatar billede henbottos Nybegynder
28. juli 2009 - 08:39 #4
Jeg må lige se på det, hvor er det egentlig lige præcist henne jeg skal ændre om den skal bruge brugernavn eller ej? Bare så jeg er sikker på jeg gør det korrekte.
28. juli 2009 - 08:46 #5
... et eller andet sted under "Strømstyring" / Dvale / Slumre burde være et "flueben" i retning af [Spørg efter adgangskode...] ?

(Har ikke Vista lige her ...)
Avatar billede henbottos Nybegynder
28. juli 2009 - 09:19 #6
Jeg tjekker det når jeg kommer hjem takker for svarene...Karise_larry du er alle vegne8)
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. juli 2009 - 11:31 #7
Hvis brugerkonto styring er slået til under Brugerkonti i Kontrolpanelet, så er jeg af den opfatelse, at den altid forlanger adgangskode når den vågner fra dvale.
Derfor skal brugerkonto styring slås fra under Brugerkonti, hvis du ikke ønsker dette.
Avatar billede henbottos Nybegynder
28. juli 2009 - 20:15 #8
dragonknight de har jeg så gjort på damens pc, og det har hjulpet men det er ikke på min og den spørger sgu ikke om det8)
Avatar billede henbottos Nybegynder
31. juli 2009 - 20:40 #9
kom med svar
31. juli 2009 - 21:15 #10
(Du har altså fundet 'pointen' ?)