Avatar billede Schouweb Nybegynder
27. juli 2009 - 16:07 Der er 5 kommentarer

Hjælp til at tjekke domain

Hej.
Ville høre om nogen af jer vidste om det er muligt at tjekke hvilket domain der henter data fra ens side med files_get_content.
Det jeg selv tænkte på om der var en function der kunne klare det job fx $_SERVER['bla_bla'].
Ide'en er at kun udvalgt skal kunne få lov
Avatar billede repox Seniormester
27. juli 2009 - 16:08 #1
file_get_contents() agerer bare som URL wrapper.
$_SERVER["REMOTE_ADDR"] bør kunne klare det.
Avatar billede Schouweb Nybegynder
27. juli 2009 - 16:39 #2
det er jo brugerens ip, det jeg skal bruge er det domain som file_get_content bliver udført på at jeg kan bestemme hvem der får adgang og hvem der ikke gør
Avatar billede repox Seniormester
27. juli 2009 - 17:33 #3
Det kan du ikke ud fra file_get_contents(). Det eneste der bliver tilgængeligt for dig er IP adressen.

Ud fra den kan du så undersøge hvilke domæner der er på serveren; nitte hvis det er shared hosting, men du forstår vel idéen.

Opret et API til formålet i stedet. Så kan folk selv vælge hvilken indgangsvinkel de vil bruge for at opfylde dine adgangskriterier.
Avatar billede Schouweb Nybegynder
27. juli 2009 - 17:34 #4
API ?
Avatar billede repox Seniormester
27. juli 2009 - 17:35 #5