Avatar billede Shannon Novice
26. juli 2009 - 18:51 Der er 6 kommentarer

Mus & tastatur "fryser"

Hej jeg har en macbook

Mit problem er at mus og tastatur "fryser" med jævne mellemrum, hvilket er totalt irriterende når jeg sidder midt i noget.

Computeren stopper ikke med at arbejde...det er kun mus og tastatur der ikke reagerer. Lidt efter pludselig...så virker det igen!

Er der nogen her der har et bud på hvad det kan skyldes ? Jeg vil være meget taknemmelig for hjælp, da jeg er meget afhængig af den.

Mvh
Nellie (Shannons datter)
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2009 - 01:52 #1
Et gæt: Du har muligvis for lidt RAM i maskinen, dvs. mindre end 3 GB, og så kan det være at din maskine lige skal gøre nogle ting i baggrunden, der driller det du har gang i.
Avatar billede Shannon Novice
29. juli 2009 - 01:58 #2
okay tak det vil jeg lige undersøge...! kan man sætte mere i sådan en ? kh
Avatar billede Shannon Novice
29. juli 2009 - 01:59 #3
Ram...mente jeg...:-D
Avatar billede Shannon Novice
29. juli 2009 - 02:11 #4
det er en M OS X version 10,5,7
2 GB 667 MHZ DDR 2 SD RAM
Processor: 1.83 GHZ intelcore 2 duo.
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2009 - 10:05 #5
Det lyder som en tidlig model, og (uden at have slået det op), er det ikke sikkert at du kan have mere RAM i. Jeg har selv en 1.-generations Macbook Pro, der heller ikke kan have mere RAM end de 2 GB, og jeg kan godt mærke forskel i forhold til min iMac, der har 4.

Der er dog mindst to ting, som kan hjælpe: 1) hvor meget plads er der tilbage på harddisken? Hvis der er mindre end 15% ledig, kan det være der at skoen klemmer, og så kan du overveje at rydde en smule op. 2) Man kan afvikle nogle oprydningsjobs, der måske kan hjælpe. Jeg foretrækker pt. denne:
http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/maintenance_titaniumssoftware.html
Slå alle Maintenance og Cleaning jobs til, men lad være med at rebuild noget (det gør ingen skade, men hjælper heller ikke - formoder jeg), og lad den køre det og genstart, så kan det også være at det hjælper.
Avatar billede Shannon Novice
29. juli 2009 - 15:59 #6
tusinde tak prøver det lige.....vender tilbavs...