Avatar billede a_esbech Nybegynder
26. juli 2009 - 16:01 Der er 10 kommentarer

Ny computer vil ikke kommunikere med DNS server

Hej alle,

Jeg har nu købt en ny PC, som i øvrigt fungerer fint, men jeg har kun i meget få tilfælde været i stand til at komme på nettet. Jeg forsøger, at oprette forbindelse via WLAN, da routeren er 20 m væk. Jeg har udover denne PC, 1 stationær, 2 bærbare, 1 ps3 og 1 iPhone forbundet til routeren, dog ikke altid samtidig. Jeg har nu i en måneds tid, søgt nettet igennem for alle mulige løsning. Jeg har:

Resettet Winsock
Resettet IPv4 og IPv6
Tjekket router indstillingerne
Kørt en bærbar PC i samme rum og på samme WLAN
Diagnosticeret netværksforbindelsen og fundet frem til at computeren er ude af stand til at kommunikere med DNS Serveren. Her har jeg også kigget på flere løsninger, jeg har:
Deaktiveret IP Hjælper.
Deaktiveret IPv6.
Deaktiveret DHCP Broadcast Flag.

Jeg nu snart løbet tør for muligheder. Det skal lige siges jeg har ikke forsøgt at sætte et kabel i, da jeg i så fald skulle ud og investere i et rimeligt langt kabel.

Jeg kører Vista 64 Bit og her er min ip config:
Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Batman-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : opasia.dk

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : D-Link AirPlus G DWL-G510 Wire
less PCI Adapter(rev.C)
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-22-B0-72-01-24
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.102(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 26. juli 2009 15:49:40
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 27. juli 2009 15:49:40
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Networking Controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-23-54-D5-45-70
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{AE04BC47-675C-4213-9F7C-4C8E86CC5C1C}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 7:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.opasia.dk
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede djeclemen Nybegynder
26. juli 2009 - 16:28 #1
Har du forsøgt at pinge din def. gateway, samt dns serveren?

Svarer disse så?

Hvis de svarer, hvad sker der hvis du laver en nslookup?
Avatar billede maffy Nybegynder
26. juli 2009 - 16:29 #2
Du har ikke sagt noget om hvad for en router du har.
1) hvis det virkelig er et dns problem, prøv at indtaste gateway i den første DNS primær på netværks devicet i netværksindstillinger.
2) 20 meter kan være langt; der er nogle routere der kun rækker 8 meter. -Har router og pc en dør eller væg i mellem sig, eller måske en hel etage? Hvis der er blot en væg imellem, reduceres sendestyrke med 50% allerede. Hvordan virker det når du flytter pcen tættere på routeren??

Er der dukket andre netværk op på din liste over netværk? det kan være du i så fald skal flytte kanalen i routeren lidt væk, måske i step a 4 ad gangen. (der er 1 til 11 step normalt).

Er der en netværks krypteringsnøgle du har overset?
Forbinder den lokalt hvis den gør?
Har du 4 apparater tændt når du prøver med pcen, mens routeren har 4 porte så giver den ingen ud til den 5. men det må du vide.
Avatar billede maffy Nybegynder
26. juli 2009 - 16:36 #3
iøvrigt gør du opmærksom på flg.:
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
Sekundær DNS                                    194.239.134.83

umiddelbart ser det ud til at dns er ikke i dit netværk hvis din IPv4-adresse er  192.168.1.102.

Du siger ikke om det er en laptop du har anskaffet dig, men hvis det nu er: På nogle laptops ankommer de forudinstalleret med 3.parts software såsom styring af netværksindstillinger. Kan du finde sådan noget der lader dig taste netværks instillinger ind, så afinstaller dette og brug windows egen måde.
Avatar billede maffy Nybegynder
26. juli 2009 - 16:38 #4
Iøvrigt, hvis du selv har deaktiveret dhcp broadcast flag, så aktiver det venligst igen. Kun ipv6 bør deaktiveres.
DHCP gør at din pc kan få en ip af routeren, og iøvrigt også andre oplysninger.
Avatar billede maffy Nybegynder
26. juli 2009 - 16:49 #5
Jeg sagde: umiddelbart ser det ud til at dns er ikke i dit netværk hvis din IPv4-adresse er  192.168.1.102

rettelse: dns kommer fra din udbyder og er registreret af din pc, men din gateway er ikke listet under dns.

Men ved at sætte gateway ind manuelt hvor du kan sætte primær og sekundær, skal pcen kunne få dns på denne måde.
Avatar billede a_esbech Nybegynder
26. juli 2009 - 16:49 #6
@ #1 Jeg har forsøgt at pinge min DNS og min Standard Gateway, Standard Gateway kunne pinges med 25% tab mens jeg ikke kunne få fat i min DNS. Jeg kan derfor ikke lave en nslookup.

@ #2
1) Indtaste min gatway? Nu skal jeg lige være sikker på hvad du mener? Den opfanger rigtig nok, den rigtige DNS, men kan ikke kontakte den, af en eller anden årsag.
2) Som jeg skrev i org. post, så har jeg en bærbar PC stående lige ved siden af, og kan derfor ikke forstå, at mit WLAN signal er uden internet. (Jeg har forbundet til netværket med en meget god signal styrke.

Jeg har forsøgt at skifte Channel (fra 11 til 7), til trods for, at der ikke er andre netværk i nærheden, uden held

Der er ingen netværkskrypteringsnøgle.
Den forbinder til lokalt netværk.
Jeg har tjekket routerens DHCP Clients og der er 4 koblet op, men her er min nye PC een af dem.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
26. juli 2009 - 17:14 #7
Du skal ikke lytte på de andre når de skriver at din DNS server og gateway skal være i samme netværk.

Det skal de ikke din gateway burde foretage routningen.

Kan du pinge externe adresser?
Avatar billede maffy Nybegynder
26. juli 2009 - 18:33 #8
Jeg går ud fra at "de andre" er mig, (sagde manden).
Jeg har heller ikke sagt at dns skal være på hans netværk, -
DNS kommer fra udbyderens netværk. Jeg skrev noget der kunne afgive et andet indtryk end det burde og og kommenterede det da også igen, som udtrykkeligt skulle rette en misforståelse.
Nå men nok om dét.
Avatar billede maffy Nybegynder
26. juli 2009 - 18:42 #9
Jeg kan heller ikke pinge 193.162.153.164 herfra. Iøvrigt ser den adresse ud som om den hører til et lokalt netværk. Hvad er dns adresserne på din virkende pc?
Avatar billede maffy Nybegynder
26. juli 2009 - 18:55 #10
Hvis du ikke kan se andre netværk på listen, vil du heller have brug for at skifte kanal når du kan se et godt signal.

Krypterer routeren signalet med wpa eller lign, og understøtter pcen nøjagtig dette også? Læs manualen.

Bruger du krypteringsnøgle, er den tastet rigtigt ind i så fald?

Hvis du er i tvivl, så slet netværket fra listen og skan det ind igen. Når du opretter forbindelse igen vil den spørge om krypteringsnøgle når du forbinder. Du kan godt få at vide du har forbindelse til lokalt netværk ved forkert nøgle men den går ikke på nettet så.