Avatar billede STARhorror Nybegynder
26. juli 2009 - 11:21 Der er 4 kommentarer

win7 stopper med at fungere pludselig

Hej.
Installerede win7 for et par måneder siden,
og det har virket fint indtil for et par dage siden..

Når jeg starter op i almindelig mode, kører den fint i et par minutter. Måske helt op til en halv time, men så pludselig dukker cirklen/timeglasset ved markøren op, som om den arbejder intens på at hente, eller gøre noget og det resultere i at man ikke kan andet end at trykke på start/sluk knappen og starte op i safe mode istedet for.
Har prøvet at gendanne, søge efter problemer med løsningscenteret m.m. og overvåge joblisten/CPU (som kører fint hele tiden). Intet af det virker.

Så er der nogen der evt. kan fortælle mig, hvad der kan være galt?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. juli 2009 - 11:53 #1
ved ikke hvad der er galt, men det er vel også næsten være ligegyldig. Da den er gået RTM, så hvis du bare kan vente et nogle dage
Den kan hentes på MSDN/TechNet d. 6/8 og har man SA og ønsker en Volume License version skal man vente til dagen efter. Har man ikke SA og ønsker at købe Professional udgaven skal man vente til 1/9, og er man "consumer" og vil have Home Premium eller Ultimate hedder datoen 22/10
Avatar billede juleulven Nybegynder
26. juli 2009 - 12:24 #2
star: det er desværre et pløk umuligt spørgsmål du stiller der...

styresystemet er nyt og ikke frivet ... dvs der kan være bugs med selve OS'et, drivere, applikationer mv.
ud over det kan det også være vira/malware og alt muligt andet...

du skal starte med, at åbne joblisten og se hvilken process/applikation der stjæler ressourcerne på den måde.... alternativt kigge lidt i jobloggen...

hvis du kan se noget et af de steder kan du måske skyde dig lidt ind på problemet... og dermed hvor du skal starte med, at fejlsøge...
Avatar billede off-line Nybegynder
26. juli 2009 - 12:36 #3
Er der ikke noget med, at Microsoft med vilje sætter prøveversionen
af win 7 ude af drift, i intervaller i slut perioden, for så til sidst, helt at stoppe den?
Avatar billede maffy Nybegynder
26. juli 2009 - 15:48 #4
Jeg har selv RC udgaven der kører ok stadig.
Jeg foreslår også performance monitoren ctrl+alt+delete og ved det nederste element på listen findes den.
RC7 virker i et år er det blevet lovet. Derefter slukker den systemet hver 2. time.