Avatar billede klas Juniormester
25. juli 2009 - 23:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

windows instalation ikke gennemført - fjerne instalations filer hvordan ?

Hejsa,

Jeg har 2 gange uden held forsøgt at instalere windows xp.
Første gang fordi jeg startede den fra windows og ville have lave en komplet formattering. men den ville jo kun lade mig instalere på et andet drev. så det blev droppet..

Filerne ligger der jo stadig, og den starter op med instalationen hver gang computeren bliver startet...

For at få dette væk prøvede jeg at geninstalere windows oven i den gamle version. Men det lykkedes af en eller anden grund ikke. Instalations programmet genstartet automatisk hele tiden.

Hvordan kan jeg slette de 2 foregående instalations filer og starte helt forfra med en ren disk ?

På forhånd tak  :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
25. juli 2009 - 23:11 #1
Du booter simpelhen op, med dit CD/DVD drev som 1.ste boot.
Du kører frem til Install. Der får du mulighed for at slette
den eller de partitioner då måtte ønske, og oprette nye.
Avatar billede klas Juniormester
25. juli 2009 - 23:38 #2
Det er prøvet - den siger at jeg ikke kan slette partion c fordi der ligger windows filer...
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juli 2009 - 07:39 #3
Du bliver nød til at bruge killdisk, den renser / sletter alt på C: drevet.
http://www.helgec.dk/killdisk.html
26. juli 2009 - 10:36 #4
Generelt ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede off-line Nybegynder
26. juli 2009 - 11:58 #5
Der er 2 muligheder. Du kan muligvis ikke slette C-partitionen,
før du har slettet den/de andre.
Den anden er, simpelhen formaterer C-partitionen. Det gør du sådan:
Du booter op på win winCD. Ved spørgsmålet om, hvorvidt du vil
reparere eller installere, vælger du "R" Så kommer du ind i
konsollen (svarende til kommandopromten) Du biver spurgt om et
password, har du intet, trykker du bare enter. Her skriver du så
FORMAT C: og trykker enter.
Avatar billede fxj Juniormester
15. januar 2013 - 10:43 #6
Vil du venligst få lukket dette spørgsmål, som du har fået svar på
Avatar billede fxj Juniormester
15. januar 2013 - 22:05 #7
Tak Klas :-)