Avatar billede spaulsen Nybegynder
25. juli 2009 - 22:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med adgang til server via port 5000

Har en Synology 209+ server kørende og alt virker fint.
Bortset fra at ikke alle mine brugere kan få adgang til den.

Når de skriver http://"min ipadresse":5000/ kan den ikke finde serveren. Men det sjove er at nogle brugere godt kan få adgang.

Jeg har portforwardet port 80,21 og 5000 og det virker jo tilsyneladende for nogle.

Har søgt en del efter en løsning men er i tvivl om det kan være noget at følgende:
Nogle internet udbydere blokerer for port 5000?
Noget antivirus eller firewall der blokerer?

Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak.
Avatar billede nissen2630 Novice
26. juli 2009 - 03:28 #1
Hvilken udbyder her du ?

Det kan ikke være din FW når nogle kan se serveren og antivirus brude sikke være problemet.
Avatar billede spaulsen Nybegynder
26. juli 2009 - 08:15 #2
Jeg har TDC. Mener du det er deres antivirus der blokerer så?

Har også tænkt på om det kan deres browser der blokerer?
De bruger IE 7 og 8.
Avatar billede juleulven Nybegynder
26. juli 2009 - 09:14 #3
hvis nogen kan og andre ikke kan så har det umiddelbart intet, at gøre med router/firewall/server ....

ikke som jeg ser det ihvertfald...
Der må være noget på klienterne...

Muligheder kunne være
* reset browser settings
* kontroller java/flash (altså om det skal bruges selv) og dermed om det er installeret på klienterne der har bøvl.
* forsøg med en anden browser
* ligger der nogle Security Suite applikationer der måske har blokeret for noget? (jeg personligt HADER norton/mcafee og co. for deres aggresive applikationer der blokerer for ting i flæng...

anyways Lykke til..
Avatar billede spaulsen Nybegynder
07. juli 2011 - 09:13 #4
Spørgsmål lukket