Avatar billede mortenhh Nybegynder
25. juli 2009 - 03:39 Der er 2 kommentarer

Hastighedsproblemer gemmen wlan

Hejsa Eksperter,

jeg sidder med en router fra Linksys, den klassiske blå, med indbygget switch og wlan...

Mit problem ligger i, at jeg ikke får optimal hastigheds-output på min Wlan-forbindelse, jeg skulle have en 25 mbit, hvilket jeg også har, når jeg sætter mit udstyr direkte til direkte fra min internetudbyders og hvis jeg sætter mit udstyr til min egen switch - så problemet ligger udelukekt i Wlan-outputtet...

Når jeg tester modtager jeg ca med 12 mbit og 1 mbit i upload - og min forbindelse er som sagt 25/1 mbit...

Jeg har ydermere forsøgt at smide ny firmware over på min router: DD-WRT v24-sp2...

Hvilket ej har virket...

Nogle der har nogle ide til hvad dette kan være?
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juli 2009 - 10:01 #1
der skal ikke meget til før du får under 2MB igennem på WLAN, så der er sikkert ikke noget galt udover dårlig forbindelse.
Avatar billede _chip_ Nybegynder
28. juli 2009 - 19:09 #2
Real world performance på et 802.11a/g netværk med en client på der kobler op med fuld hastighed er nok i nærheden af 22Mbit.

Desværre er der så mange andre ting der støjer ind i 2,4 Ghz området.

Hvis du kan se det i din WLAN client software hvad er så signalstyrken, signal til støj(SNR) og støj ? i -dbm ?

For jeg vil væde med at du ikke har så godt signal som du tror.