Avatar billede kknudsen Nybegynder
23. juli 2009 - 13:02 Der er 4 kommentarer

Skærm slukker efter driverinstallation

Hej Eksperten-brugere, jeg har et problem med en (på andre pc'er) velfungerende Asus-monitor, LS221H. Den er tilsluttet et Radeon 4770-grafikkort, hvortil der benyttes et DVI-til-HDMI adapterkabel - monitoren har nemlig kun HDMI- og VGA-stik.

Alt virker perfekt, lige til jeg installerer Catalyst-driveren. Efter endt Windows Vista (x64 SP1) loading screen, slukkes signalet til skærmen. Hvis jeg sætter en anden skærm til, via fx DVI eller VGA, er der ingen problemer. Jeg har også prøvet et Radeon 4850-kort - med samme resultat, når Asus-skærmen bruges.

Jeg er bange for, at det er en bug i driveren, som på en eller anden måde er forbundet til, at jeg bruger dette adapterkabel. Skærmen "aktiveres" således ikke, når grafikdriveren/Catalyst Control Center loades.

Forslag til løsninger, eller kender andre problemet? Jeg forestiller mig, at en ændring i driveren kan løse problemet, men hvordan er jeg endnu ikke klar over.
Avatar billede ndesoft Nybegynder
23. juli 2009 - 14:35 #1
Tror det er skærmen der er problemer med. Grafik driveren er hamrende ligeglad med hvad skærm der sidder på den, men hvis du har en indstilling der hedder 1680x1050 og 85Hz og din skærm kun understøtter 1440x900 og 60Hz så kan din skærm ikke vise billedet og viser derfor kun sort skærm.

Prøv at smide en anden skærm på og sæt alle indstillinger til laveste eks: 800x600 og 59Hz (min skærm understøtter 59Hz) og sæt din egen skærm på igen.
Avatar billede kknudsen Nybegynder
23. juli 2009 - 15:00 #2
Det prøver jeg omgående og vender tilbage her med en status.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 22:15 #3
Hvordan gik det?

P.s. Du skal ikke selv svare.
Avatar billede kknudsen Nybegynder
26. juli 2009 - 01:58 #4
Lad os bare sige, at jeres forslag ikke indeholdt nogen løsning... Jeg sætter pris på ideerne, men det lader til at være en bug i Catalyst.