Avatar billede jpe Nybegynder
22. juli 2009 - 15:12 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

vis en div skjul en anden.. kan ikke lige se hvorfor det ikke virker

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det ikke virker... Den skal vise et punkt ud af x antal- hvert punkt har deres egen div. Derfor skal den huske hvad det forrige valg var, så den kan skjule den forrige div og så kun vise den nye div.

var forrige ='divderikkeeksistere';

function visoggem(layer_ref) {
  johan_smart = document.getElementById(forrige);

  johan_smart.style.visibility = 'hidden';

  forrige = layer_ref;

if (document.getElementById && !document.all) {
  maxwell_smart = document.getElementById(layer_ref);
  maxwell_smart.style.visibility = 'visible';
  }

i html'en(der bliver genereret af noget asp - fejlen er ikke der, udfra kilde koden) er der en
der et link med et onClick="visoggem('divnavn')" - functionen bliver også kaldt godt nok og virker også til et vis punkt. For vis jeg fjerne linien med hidden så køre den fint - selvfølgelige uden at skjule noget.
jeg fatter det ikke...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juli 2009 - 15:35 #1
du bruger ikke ' i din kode i getElementById - den forventer en streng...

Men generelt vil jeg bare anbefale dig at bruge firefox og så kigge i "fejlkonsolen" den kan MEGET ofte hjælpe dig på vej. og når du en dag er klar kan du bruge firebug plugin'et ;)
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2009 - 15:55 #2
mcb2001 >> getElementById modtager også en streng, bare i form af stringen fra en variabel så der er ikke noget galt på det punkt.

hvis det element du forsøger at ændre første gang ikke eksisterer vil du få en fejl - så det skal nok se ud noget a la dette i stedet;

var forrige = '';

function visoggem(layer_ref)
{
  maxwell_smart = document.getElementById(layer_ref);
  maxwell_smart.style.visibility = 'visible';

  if (forrige != '')
  {
    johan_smart = document.getElementById(forrige);
    johan_smart.style.visibility = 'hidden';
  }

  forrige = layer_ref;
}
Avatar billede jpe Nybegynder
22. juli 2009 - 16:41 #3
Tak for hjælpen begge to - det viste sig at jeg havde rette i komenteret linie og ikke den rigtige linie (jaja det første man bliver blind på....) Så det i firefox efter at jeg havde brugt koden fra keysersoze...

I var begge med til at hjælpe - tusind tak for det. Troede jeg var ved at blive sindsyg
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juli 2009 - 16:46 #4
selv tak
Avatar billede jpe Nybegynder
22. juli 2009 - 16:47 #5
keysersoze smid lige et svar så i kan dele rovet...
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2009 - 17:50 #6
svar