Avatar billede bolle006 Nybegynder
22. juli 2009 - 15:08 Der er 4 kommentarer

GPRS adgang fra PDA

Håber der er nogle kloge hoveder her, der kan hjælpe.

Jeg har en Samsung omnia, og en nokia N95. Af spare hensyn må vi kun have et simkort på mit arbejde (selv om trafik mængden nok bliver den samme, og kortene er gratis) og jeg vil jo gerne kunne bruge begge mine enheder. Min Omnia er super god til Internet, mail og den slags ting, men lidt stor (og dyr) at han med når man render rundt normalt. Så jeg vil gerne lave en opkalds forbindelse til internet, fra min omnia igennem min nokia. Jeg ved at man kan det, for det gjorde man i gamle dage, da PDA'ere ikke havde indbygget telefon.

Men jeg kan simpelt hen ikke få det til at virke. Jeg har bluetooth forbindelse, og har sat den til at ringe op igennem dem. Den prøver også, men det er som om at der ikke kommer noget igennem. Men det kan være fordi jeg bruger det forkerte opkalds nummer? Jeg bruger den der *9***1#.

Mit abonnement er sonofon, men bliver snart TDC.

På forhånd tak
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. juli 2009 - 15:22 #1
Opkalds nummer er *99#. Så benytter den din standard profil

Hvis du vil benytte profil 1, så er det *99***1#
Avatar billede bolle006 Nybegynder
23. juli 2009 - 09:07 #2
Det gør ingen forskel. Standart profil hvor, på den telefon jeg beder kalde op?

Anyways så sker der det samme: Min PDA prøver at etablerer forbindelse via nokia, og hvad nummer jeg nu vælger at sætte ind, og så sker der ikke mere.
Avatar billede bolle006 Nybegynder
23. juli 2009 - 11:44 #3
Jeg kan forøvrigt se på mobilen at den aktiveter GRPS/3G hurtigt, og så lukker det igen?
Avatar billede Jønne Praktikant
01. august 2009 - 00:28 #4
Jeg har lidt det samme problem bortset fra at jeg skifter fra Sonofon til 3. Jeg kan ikke finde det nummer jeg skal bruge for at få PDA til at forbinde til mobilens 3 net.
Jeg vil blive glad hvis nogen har svaret på dette.