Avatar billede kejej Nybegynder
22. juli 2009 - 14:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CSS ser forkert ud i IE

Mit design har tidligere set fint ud i både IE og FF - men nu er det helt ovre til højre samt der er et mellemrum mellem menu og content bokse når jeg ser det i IE.
Mener ikke selv jeg har lavet nogle ændringer i css'en... men det må jeg jo have gjort.
Er der en der kan finde fejlen i css'en? Eller give en forklaring på hvorfor dælen det pludselig ser sådan og hvad jeg evt. kan gøre ved det.

www.jpjessenkultur.dk/column2.shtml
www.jpjessenkultur.dk/columnstyles1.css

/Kejej
Avatar billede kejej Nybegynder
22. juli 2009 - 14:13 #2
Har både DOCTYPE og valideret koden...
Avatar billede kejej Nybegynder
22. juli 2009 - 14:14 #3
Forresten - så ser forsiden helt ok ud
altså www.jpjessenkultur.dk/column2.shtml er fin
men www.jpjessenkultur.dk/foredrag/DDR.shtml er den siden der hopper til venstre
Avatar billede zips Juniormester
22. juli 2009 - 14:45 #4
Som keysersoze skriver, tjek din doctype og se hvad man må og ikke må have i den, du har dette foran din doctype

<!-- HUSK: Ved nye menupunkter - tilf&#65533;j i venstremenu.html og upload denne -->
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

Da det ikke er et xml dokument må der ikke være dette <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

I det hele taget må det ikke være noget output før din doctype, du har også utf-8 det vil sige at du også skal gemme dine sider med denne encoding, det er derfor at æøå vises forkert.

IE er meget følsom for disse fejl og kan nemt gøre at siden ikke er som man ønsker.
Avatar billede kejej Nybegynder
22. juli 2009 - 15:03 #5
zips - tak, det var den ekstra linie før min doctype der voldte problemerne :) Den havde jeg ikke selv lige spottet.
Vil du smide et svar?
Avatar billede zips Juniormester
22. juli 2009 - 15:05 #6
Her er et svar :-)
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2009 - 15:50 #7
jah - det kan åbenbart betale sig at læse de ting der linkes til alligevel ;)
Avatar billede kejej Nybegynder
22. juli 2009 - 16:01 #8
Keysersoze - læste det skam også. Havde bare ikke opdaget at jeg havde en linie FØR min doctype - vidste at jeg havde en ok doctype, da jeg tidligere havde problemer før jeg fik den sat på  ;)