Avatar billede qured Nybegynder
22. juli 2009 - 11:47 Der er 13 kommentarer

Bedste og sikreste hotmail

Hej Eksperter :)

Jeg skal have oprettet en ny hotmail, og det skulle gerne være en rigtig god og sikker en af slagsen. Hvad kan anbefales?

Det skal kunne bruges til at sende opgaver, modtage mails, gerne meget lille mulighed for spams mails og så en god sikkerhed.

Inputs er velkome

/Qured
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juli 2009 - 11:57 #1
Hotmail er en WEBMAIL :-)
Gmail er en WEBMAIL :-)
Yahoo-mail er en WEBMAIL :-)

Nå, grammatik til side, så vil jeg bestemt anbefale GMAIL og så sætte den op til ALTID at bruge SSL forbindelse - det er ret nemt, 99% sikkert, 99% spam-frit og der er også virus-scanner...

http://www.gmail.com/
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. juli 2009 - 11:57 #2
Du må blande noget sammen.

Hotmail er en mail tjeneste fra Micrsoft www.hotmail.com ?

Hvis det er en mail du vil oprette, hvorfor så ikke bruge hotmail. Gmail kan også anbefales.
Avatar billede qured Nybegynder
22. juli 2009 - 13:13 #3
Når okay :) mente en webmail ;)

Men Gmail havde jeg også overvejet. Hvor sætter man den til at bruge SSL Forbindelse hende?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juli 2009 - 13:18 #4
Når du har oprettet den, logger du ind og går ind under "indstillinger" og i første faneblad er der i bunden en indstilling der hedder "brug altid sikker forbindelse" :-)
Avatar billede noit Nybegynder
22. juli 2009 - 20:08 #5
Hotmail, Gmail og alle andre gratis løsninger kan jeg bestemt ikke anbefale hvis kontoen skal bruges seriøst.

Hvem dekker tabet i form af backup hvis det går galt for de der gratisløsninger ? ingen !

Køb dit eget domene og få det hostet hos en udbyder som kan garantere dig backup løsninger og en her-og-nu hjælp.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juli 2009 - 09:22 #6
Så du foreslår at bruge en formue på at få det hosted?
Og hvis ikke, så er det et "billigt" firma, som firefly - der gik konkurs og åd ALLE deres brugeres data (selv om de havde backup forpligtigelser)...

Og tror du selv på google er ved at gå ned???
De tjener rent faktisk rigtig mange penge på gmail, og tilbyder også tjenesten som betalingsudgave - så tror næppe de går ned...

Hav lige dine fakts iorden noit inden du bare slynger ting ud...
Avatar billede noit Nybegynder
23. juli 2009 - 21:32 #7
Mcb>>mine fakts er nu ok, en af mine kunder brugte Gmail med pop3.. De havde ubudne gæster på deres kontor og mistede alle deres klient maskiner - samt alle deres mails netop fordi de brugte pop3 havde de ikke sikret sig en kopi på mailserveren. Der var ikke nogen hjælp at hente.

Pointe er: betal gerne mere end 8-20 kr. pr. månede - få evt. en service aftale med en udbyder om total drift av mail, opsetning osv. Få skriftligt at der tages backup min. 3 gange om dagen og til eksterne server som enten køre fail over eller manuelt overstyring.

Bed om muligheden for at få FTP eller VPN tilgang til dine backup mails så man selv kan hente dem til en CD eller få med i service aftale at udbyder levere en backup CD en eller 2 gange om måneden. Gør det man mener der er behov for.

Jeg drifter selv mail hotel og har kunder der betaler fra 50 kr. - til 250 kr. pr. måned for fuld drift. - Min mening er det er billigt.

Hvorfor er der så nogen der vil betale så meget ? Fordi de får sikkerheden, de får her-og-nu hjælp - de henvises ikke bare til et forum eller OSS / FAQ liste. Alle inngående mails syncroniseres til eksterne server og de har fuld tilgang til det ene sæt backup der laves.

Der findes masser af små udbyder i Danmark - mange er private hobbyrister og glædeligt vil hjælpe og som jeg er sikker på kan hjælpe rent teknisk.

Firefly aner jeg ikke hvem er, men hvis de gik konk og tog alle brugers data med sig i graven er det beklageligt, men der er sikkert en grund til at de gik konk - dårlig likviditet..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. juli 2009 - 08:47 #8
#7 -> Du kan da indstille pop3 til kun at hente nye poster, og ikke slette fra serveren, så forsvinder de aldrig...

og mht. konkurser, så prøv at læse de sidste 3 måneders nyheder på computerworld.dk - der er mange der er gået konkurs fornyligt.
Problematikken har ofte været at firmaet lejer backup og hosting ude i byen. Stopper med at betale regninger og får derved slettet alle deres brugeres mail og web.
Avatar billede noit Nybegynder
24. juli 2009 - 18:40 #9
#8 ved det, men oplever tilstadighed at når folk lige skal installere på en annen maskine så glemmer de det flueben :-(

Konkurser, jeg leswer nu ikke computerworld.dk - bor ikke i Danmark :-) men du har ret, grunnet de mange konkurser er pga. innlejning og div.

Godt jeg ikke har det da jeg har eget hosting lokale minimale udgifter :-)

Go weekend  :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. juli 2009 - 12:51 #10
god weekend :-)
Avatar billede wuptiwupti2 Nybegynder
10. august 2009 - 20:42 #11
Helt sikkert Gmail. Det er nemt at bruge og når du først har en Gmail kan du bruge rigtig mange af Googles andre tjenester, som fx Google Docs til at skrive og redigere dokumenter i, Google Calender som arbejder rigtig godt sammen med Gmail. Og så ville det være rigtig godt med Gmail, når det nye Google Wave kommer... ;)
Avatar billede noit Nybegynder
10. august 2009 - 21:52 #12
Veldig fint med Google... men hva får du af support hvis lortet tager planken ? Nada..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
11. august 2009 - 14:42 #13
Noit -> hvad så hvis dit hosting firma tager planken?
Og hvis du betaler google for at have mail hos dem får du al den support du har brug for... Så hvorfor ikke betale småpenge til et KÆMPE firma og få support, frem for at betale småpenge til et lille firma og få samme support?