Avatar billede belsen Nybegynder
21. juli 2009 - 10:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Download af tif-fil i IE. Quicktime PRO nødvendig?

Hej

Jeg skal downloade et tif-billede fra en hjemmeside.

Når jeg højreklikker kommer der ikke som sædvanlig "Gem som", men derimod liste med fx PRO Gem som kilde. Jeg har ikke PRO og vil heller ikke købe det.

Kan jeg på nogen måde komme uden om dette problem?

Jeg har været i stifinder - filtyper for at sige, at tif-filer skal åbnes af Photoshop og jeg har også prøvet at kigge i Quicktime indstillinger for at sige, at den aldrig skal åbne billeder.

Det går ikke at afinstallere Quicktime for jeg har andre programmer, der bruger det.
Avatar billede all4n Nybegynder
21. juli 2009 - 13:50 #1
Jeg ved at du kan hvis du har et link til billede højre klikke og sige "gem som" så skulle du gerne få det ned på computeren.

Ellers kan du afinstaller Quicktime, så virker det også.. ved man kan slå det fra i FireFox, det noget med hvordan browseren skal håndtere filerne.
Avatar billede all4n Nybegynder
21. juli 2009 - 13:58 #2
Her et nyttigt link med en fuld guide til hvordan du fjerner Quicktime Plug-in et for IE (Du har stadig Quicktime på din pc)

http://www.dot.pima.gov/gis/webdev/tiffquicktime.htm
Avatar billede belsen Nybegynder
21. juli 2009 - 13:59 #3
Ja, du har ret. man kan vælge gem destination som...

Tak!