Avatar billede mc_goblen Praktikant
21. juli 2009 - 10:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lille, støjsvag og strømbesparende mediecenter

Hej!

Jeg skal ha' et mediecenter i min stue.

Det skal helst ikke være for stort! Det må meget gerne være meget strømbesparende så jeg kan have det stående tændt uden at få dårlig samvittighed, og sidst men ikke mindst, så skal det være støjsvagt.

Det skal kunne afspille FULL-HD/Blueray ISO'er, ha' optisk lydudgang eller coax, og HDMI.

Og så skal der selvfølgelig være en fjernbetjening til! :)

Disken må gerne være en lille SSD som kun skal indholde OS da alt musik, billeder ol. ligger på en ekstern LAN-disk på 4 TB.

Nogen der har et bud? :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. juli 2009 - 11:31 #1
Så er dette lige sagen:

http://www.getmore.dk/køb-raidsonic-icy-box-ib-mp309hw-b-billig/digital-modtager/25333_132312_p.html

Eller:

http://www.getmore.dk/køb-raidsonic-icy-box-ib-mp308hw-b-billig/digital-modtager/25309_132312_p.html

Sidstnævnte understøtter ikke så mange audio og video standarts, og har ikke så mange tilslutningsmuligheder som den førstnævnte. Dog er den født med trådløst, men det er ikke sagen ved overførsler af fuld HD matriale. Til den første kan fåes en trådløs dongle n-draft, som skulle kunne klare HD overførsler.

Se på hvilke audio og video standarter du har behov for, og lad det styre dit valg. De bruger begge omkring 35 watt, og begge har mulighed for at installaation af harddisk, men det er ikke nødvendig, da OS kører på flash hukommelse.
Husk at opdatere Os til sidste version.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
23. juli 2009 - 15:04 #2
Hey -

det ser super spændende ud - og er lige noget i den stil jeg var på jagt efter!

Smid et svar :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. juli 2009 - 16:12 #3
Det har du også gjort, og det gør spørger normalt kun, hvis point vil tages tilbage.