Avatar billede Mads9902 Nybegynder
20. juli 2009 - 18:18 Der er 3 kommentarer

Kan ikke starte min computer op fra harddisk.

Hej, jeg har en acer extensa, som jeg har leget med før, som ikke har været i stykker, men så fandt jeg ud af at efter jeg havde leget med den (det er for lang tid siden), at jeg har kommet til at sletee 20 GB fra min harddisk også fandt jeg et program som kunne give mig dem tilbage, men da den så havde gjort det kom jeg til at trykke på et eller andet. Og nu er mit C drev helt væk, det vil sige jeg ikke kan boot ind i det, eller repere opstarten så den starter normalt op i vista igen.
- please sig lige der er en som kan hjælpe mig, og ikke sig jeg bruger nød til at total reinstallere, for jeg har kun en engelsk disk af windows vista. Plus jeg har vildt meget data på den computer som jeg bare ikke må miste!

- giver 500 point til den som kan hjælpe mig!
- har virkelig brug for det, eller os må der være en måde, man kan reinstallere vista på uden og slette alle programmer og data?
Avatar billede b-and Novice
20. juli 2009 - 19:46 #1
Hent dine data ud med denne guid > http://bjergs.net/puppy_live.html < følg den slavisk.

Når det er gjort, så kigger vi på resten…
Avatar billede Expresto Nybegynder
20. juli 2009 - 20:07 #2
Jeg ville gå sådan til værks:
1) Red data først. Prøv at boote op på noget andet, fx en rednings-cd, som kan hentes på nettet (Fx Hirens recue cd.), og kopier dine dyrebare data til et sikkert sted. Derefter kan du begynde at lege (videre) med at få HD/pc op og køre. Hvis du ikke kan boote pc'en, så se 2)

2) I Aldi kan man få et "kit" med forbindelseskabler og strømforsyning, som gør det nemt at forbinde en intern HD til en usb-port. Anskaf dig det kit eller noget tilsvarende. Tag derefter HD'en ud af pc'en og sæt HD'en til en anden pc's usb-port. Så kan du forhåbentlig redde dine data over på en anden pc/HD.

3) Det er svært at sige, hvad du er kommet til at gøre, som har fået dit C-drev til at forsvinde. Har du måske slettet en partition på disken? I al fald er det ikke lige til at give dig et råd, uden at se pcen. Hvis du har fået reddet dine data gennem 1) eller 2) kan du forsøge at undersøge partitioneringen på HD'en, selvom det kan være vanskeligt, hvis man ikke har erfaring med det. Hvis du IKKE har fået reddet dine data ved 1) eller 2) er mit entydige råd: Find en, som har forstand på det. Hvis dine data er vigtige nok, er du sikkert også parat til at betale noget for det.

4) Mig bekendt kan du godt geninstallere vista uden at formatere disken, og altså slette data og programmer. Jeg har i al fald gjort det mange gange med XP, og vist også en enkelt gang med Vista. Du skal være opmærksom på hvilken type installation du vælger, når du booter på Vista-cd'en/dvd'en. Jeg vil dog dig ikke råde dig til at forsøge dette, får du har sikret/reddet dine data.
Avatar billede NicolaiGybel Nybegynder
22. juli 2009 - 12:25 #3
det bedste du kan gøre er hvis du har en ven eller bekendt der har en acer extensa os. så tag og flytte din harddisk over i hans derved nulstiller der nogle programmer i din bærbaren som gør ud kan finde den igen. så derved sætter du en flyt bar harddisk til hans/hendes bærbar. og flytter de filer du skal gemme over.

når du så har gjort det sætter du din harddisk i din pc igen og ínstallere vista igen. held og lykke har næsten lige haft samme tur :)