Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 15:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

fasnet tlf. via IP

Hej

TDC har taget r.... på mig.

Bestiller bredbånd med IP tlf. til min svigermor og spørger utrykkeligt om de andre tlf. i huset kan tilsluttes alm. tlf. stik.

Det kan de...

Nå men det viser sig at det kan de selvfølgelig ikke når man har alm. tlf. stik i huset.
Man skal have de specielle med datastik.
Koster 1300 kr. for en montør.

Men det positive er at de indrømmede fejlen trods det at jeg kun har det mundtligt.
Men gratis tekniker kan jeg ikke få ud men jeg kan få det hele stillet tilbage.

det vil jeg jo helst ikke...

1. Kan man selv montere sådan et tlf. stik? har selv fået det og så vidt jeg kunne se så fordelte tekniker blot indgangsstik i data og tlf.

2. jeg kunne også købe trådløse tlf. man kan jo få 3 håndsæt for under 400 kr. Men dur de eller kan man finde nogen anbefalinger på sådanne tlf. et sted på nettet?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 15:22 #1
F.eks. har jeg set denne:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=475912

Men er de gode?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 20:18 #2
Ja det er problemet med IP telefoni. Telefonen skal tilsluttes Modemmet og det "glemmer" man at fortælle kunden som regner med at kunne bruge de stik som er sat op i forskellige værelser.

Man kan selvfølgelig selv forbinde ledningerne til resten af tlf-stikkene til resten af huset, eller betale en elektriker.

Det billigste er, som du selv er inde på, X antal trådløse telefoner og én base-station. Men hold dig langt væk fra "Designer telefoner" som B&O o.lign. Den Philips telefon du har fat på virker fornuftig, men sikre dig at du kan returnere den hvis det viser sig at den ikke virker med IP telefoni eller funktioner som Vis-nummer eller andet ikke virker.
Avatar billede madracer Nybegynder
20. juli 2009 - 20:47 #3
TDC har et alternativt Multiinstallationsstik som kan købes i deres butikker, det fungere som et mellemstik, og fungere 100% optimalt hos mig.

I TDC's pressemeddelelse den 24.02.06 vedr. Fakta om TDC Basislinje og TDC Bredbåndstelefoni skriver de:

"Ved hjælp af et såkaldt multiinstallationsstik til 99 kr. har kunderne mulighed for at trække bredbåndstelefoni rundt til alle eksisterende stik i huset uden at trække nye kabler"

Her en vejledning:
http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/bbtelefoni/3747_Install_vejl_Multistik.pdf
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 21:01 #4
Glimrende svar madracer, jeg bøjer mig i støvet :-)

Det burde være til at finde ud af sammen med en skruetrækker.

Ville ønske at jeg havde vist dette for 1 år siden.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 21:56 #5
Tak... jeg har sådan et multistik.
Har prøvet det og synes ikke det virkede og deres hotline bekræftede det.
Men det kan man jo ikke regne med...de ved ikke altid noget om deres egne produkter.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 22:03 #6
nå nej det er ikke sådan et stik jeg har. Men tror heller ikke det virker. Som vist på billedet skal det stadig kobles på et tlf. stik som har en RJ45 udgang og ikke et alm. tlf. stik.

Det TDC siger er at de skal ud og ændre indgangsstik til et RJ45 stik istedet for sådan et gammeldags 3 polet tlf. stik.
Hvorfor forstår jeg ikke helt...

Måske er det nemmeste at jeg i indgangsstik finder den ledning der går videre til de 3 andre stik og så får sat den til modem i tlf. port 2.
jeg formoder at TDC standard er et indgangsstik og så er resten serieforbundet på samme ledning :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 22:30 #7
På den vejledning som madrace linker til, kan du se et stik som er 3 polet og har et indbygget RJ45 stik. (det er for at gøre det nemmere og stik passer) men det skal stadig skilles ad og forbindes på en anden måde

Du har sikkert et 3 polet stik som er serielt forbundet gennem hele huset.

Det (indgående) stik skal frakobles denne seriel forbindelse til resten af huset og udtaget på modemmet skal forbindes istedet til de andre stik.

Lidt svært at beskrive.
Avatar billede graspman Nybegynder
21. juli 2009 - 00:44 #8
Jeg ville gå efter en trådløs løsning.
Har selv købt et par beocom 6000 telefoner og det spiller med de voip løsninger jeg har prøvet (Stofa og Fullrate samt tdc).
Telefonerne kan altid bruges et andet sted - hvis man flytter mv. samt det er skønt ikke at være afhængig af en ledning.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 09:53 #9
Jeg har selv en beocom 6000. Den vil jeg ikke anbefale nogen, da den er dyr at købe og dyr når den går i stykker.
Jeg købte engang 5 stk. på en auktion og fik dem billigt.
Solgte videre til bekendte...4 af de 5 tlf. har efterhånden defekter..

Sikkert fordi de er blevet tabt o.s.v. Men det sker jo og så er de dyre at udskifte. Men ellers er jeg enig i at det er en lækker tlf. med god lyd.

men jeg kunne godt tænke mig at finde nogle anmeldelser af f.eks. philips eller siemens og se hvad folk synes om dem.

Jeg vil overbevise svigermor om den trådløse løsning.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 18:56 #10
Der findes også trådløse telefoner som går direkte på en trådløs router og er således uden en base-station. De er uhyggelig avanceret med indbyget browser+skærm og et hav af funktioner, men det er nok lige overkanten for svigermor :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2009 - 12:53 #11
Har du et eksempel på sådan en tlf...mere til mig selv :-)