Avatar billede m1270 Nybegynder
20. juli 2009 - 13:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af bærbar (PC vs Mac)

Hej,

Jeg skal have en ny bærbar til brug i gymnasiet. Men jeg har brug for hjælp til at vælge hvilken af de 2 bærbare jeg har kig på som jeg skal købe.

Vision NB275 notebook 12,1 (http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99604&gruppe=PCnotevision)

Intel DualCore P8600 2x2,16GHz CPU
Kingston  4GB DDRII-800 RAM DualChannel PC6400
320GB 7200rpm hardisk
Intel 965GM shared
12.1" TFT-LCD WXGA, Glare Type,1280x800, 16.7M colors
Bluetooth integreret
Intel 2GB Turbo Memory2

3 x USB 2.0 alle med power
1 x VGA
1 x 3-in-1 flash Card Reader (SD/MMC/MS)
1 x RJ45 connector for Ethernet

Eller..

MacBook Pro 13" (tilbud gennem gymnasiet)

2,26GHz
LED
2GB RAM
160GB HD
Andet får man ikke af vide..

Jeg vil meget gerne høre hvad i ville vælge, og hvorfor?
Fordele og ulemper ved begge bærbare ville også være dejligt (:
Avatar billede CCodam Nybegynder
20. juli 2009 - 13:58 #1
#0 Er prisen på den MacBook også 6000?
Avatar billede m1270 Nybegynder
20. juli 2009 - 14:38 #2
Nej, den er 9039kr., men det er inklusiv:
sleeve taske - tucano second skin neopene, 13"
servicepakke - 3 år total forsikring, on-site service på skolen og 90 dages telefonsupport
softwarepakke - Mac OS X, iLife '09, iWork '09

Men personligt er jeg ret ligeglad med de 3 ting.
Avatar billede CCodam Nybegynder
20. juli 2009 - 14:56 #3
#2 Så ville jeg hellere snuppe en Dell Studio XPS 13:
http://www1.euro.dell.com/dk/da/virksomheder/4x_studio_xps_13/fs.aspx?refid=4x_studio_xps_13&s=bsd&cs=dkbsdt1

En god mellemvej mellem Vision og Apple?
Både god performance og lækkert design, og til en pris i midten :)

Der er tilbud på dem, samt fri fragt til den 22. ;)
Avatar billede m1270 Nybegynder
20. juli 2009 - 15:47 #4
Ja, men det var nu faktisk ikke det jeg spurgte om.

Og jeg har kigget på den model, men efter at have læst anmeldelser og bruger oplevelser er det ikke sådan en bærbar jeg vil have.

Men hvis du skulle vælge udfra de 2 modeller som jeg har kigget på, hvilken en ville du så vælge og hvorfor?
Avatar billede puno Nybegynder
20. juli 2009 - 16:22 #5
helt klat den fra mm-vision du får ikke meget mac for 9000
Avatar billede m1270 Nybegynder
20. juli 2009 - 16:29 #6
Ja det var også det jeg selv lidt tænkte. Tak for svaret (:
Avatar billede CCodam Nybegynder
21. juli 2009 - 10:43 #7
#6 Jeg tror du blir træt af de små 12,1" skærm der sidder på den...
En 13,3" er den gyldne mellemvej, stor nok til at man kan se hvad der foregår, lille nok til at den ikke blir en slæbbar, tung og lign. som en 14,1" og derover hurtigt bliver...

Men tillykke med dyret når du får det hjem...det er altid lækkert med nyt hardware :)
Avatar billede m1270 Nybegynder
21. juli 2009 - 12:03 #8
#7 Jeg er helt enig med dig der, og den der Dell Studio XPS 13 var også helt perfekt, men på grund af for meget varme og larmer en smule og andre diverse problemer så blev det ikke den. Men mh. til skærmen så vænner jeg mig til det, plejer jeg altid at gøre :)
Det bare svært at finde den "rigtige" bærbar..
Avatar billede CCodam Nybegynder
21. juli 2009 - 14:04 #9
#8 Jaah ok, det er selvfølgelig heller ikke de mest betryggende anmeldelser at få...
Forstår så heller ikke at skolen har valgt at give jer et tilbud på en MacBook og ikke et andet billigere mærke, det er jo ikke en designer/musik uddannelse du skal på, men bare helt normalt gymnasie...