Avatar billede zuuzahn Nybegynder
20. juli 2009 - 11:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at komme på net med perspektiv bredbånds router

Jeg skal oprette flere computere der trådløst skal komme på nettet igennem perspektivs router. Jeg har fulgt vejledningen på nettet, men det fungerer ikke.
Det er et eller andet med at slå proxy til og fra, og et wan nummer. er det det der sidder under batteriet.
Det er fordi jeg har fået en til at spærre så det kun er de registrerede computere der kan komme på netværket gennem min router. men personen har ikke tid til at registrere ´min nye computer.
Det er både trådløst og med kabel.
jeg kører vista. vejledningen er til xp og derunder.
Avatar billede Lillemanden87 Nybegynder
20. juli 2009 - 11:59 #1
"Det er fordi jeg har fået en til at spærre så det kun er de registrerede computere der kan komme på netværket gennem min router. men personen har ikke tid til at registrere ´min nye computer."

Det lyder som om, han har registreret hver MAC adresse som skal have adgang.
Avatar billede Lillemanden87 Nybegynder
20. juli 2009 - 12:06 #2
der ligger nu også en guide til vista på
http://www.perspektivbredband.dk/Webpages/Support/documents.aspx
har du kigget på den?
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
20. juli 2009 - 12:26 #3
Ja det er det han har. jeg har fundet mac adressen på min nye. når jeg skal registrere den gør jeg det så fra selve altså den samme computer som skal registreres?
Og tak for svar det er ved at drive mig til vanvid,at jeg ikke kan finde ud af det
Avatar billede Lillemanden87 Nybegynder
20. juli 2009 - 12:39 #4
Du behøves ikke at registrere den fra samme computer, men du kan sagtens. Altså du kan registrere en MAC adresse fra hvilken som helst computer som kan logge på routeren.
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
20. juli 2009 - 12:45 #5
f... jeg er sgu ikke så kvik til det her. altså hvis jeg følger perspektivs guide, som du så venligt har linket, står der ikke noget om mac adresser...
helt præcist hvor og i hvílken del af processen kommer mac ind i billedet.
Avatar billede Lillemanden87 Nybegynder
20. juli 2009 - 12:55 #6
Din MAC adresse (fysiske adresse) kommer ind i billedet når du har logget på routeren. Eller i trin 5 i guiden. Men før du kan logge på routeren skal du ændre et par netværksopsætninger.
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
20. juli 2009 - 15:40 #7
ja.. hvilke netværksopsætninger.
: )
Avatar billede Lillemanden87 Nybegynder
20. juli 2009 - 15:48 #8
Det er præcis de netværksopsætninger som der står i guiden. :) Vil du have jeg skal lave en copy paste af den? ;) Jeg vil meget gerne hjælpe dig, men prøv med guiden først, og ja, den findes til vista. Lige så snart du har problemer med et trin eller forståelse af teksten skriver du herinde, præcis hvad problemet er, hvad det er du ikke forstår og jeg hjælper dig :) Men du må kunne forstå at det er præcis det som står i guiden, der skal gøres.
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
20. juli 2009 - 15:59 #9
jeg går igang... igen :)
Ham der satte den op første gang sagde at det var noget med at jeg skulle slå proxy til og skrive nummeret, gå ind og registrere det og derefter slådet fra.. men det var på en maskine med xp styresys.. og det trin står ikke i guiden.. det er nok det der forvirrer mig.