Avatar billede suverenia Nybegynder
19. juli 2009 - 23:44 Der er 2 kommentarer

At læse fra MySQL database

Hej,

Jeg er netop gået fra MS Access database til MySQL. Det lykkedes mig at skabe en forbindelse til databasen med følgende kode:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conStr = "driver={MySQL};Server=" & SQLserveradr & ";Port=3306;"
conStr = conStr & "Database=" & SQLdatabase & ";User=" & SQLlogin & ";Password=" & SQLpassword & ";Option=3;"
Conn.Open conStr

Men de koder jeg har skrevet, som læser fra databasen, virker ikke længere med ovenstående kode. Eksempelvis virker dette ikke:

strSQL = "SELECT TOP 20 * FROM nyheder ORDER BY ID DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
    response.write "<b>"& rs("dato") &":</b> "
    response.write rs("indhold") &"<br>"
    rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Hvordan ændrer jeg denne kode, således at den passer til MySQL?
Avatar billede keysersoze Guru
19. juli 2009 - 23:50 #1
svaret er det samme som her; http://www.eksperten.dk/spm/881334 Brug LIMIT
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:48 #2
lukketid?