Avatar billede Jalokins Nybegynder
19. juli 2009 - 20:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

windows vil ikke starte pga. isass.exe

Hej jeg har problemer med en computer der genstarter før Windows starter op, med en fejlmeddelelse omkring en isass.exe-fil. Jeg har kigget i de tråde der er herinde omkring problemet, men først og fremmest kan jeg ikke starte computeren, og derudover kan jeg ikke finde filen fra Dos i mappen c:\windows\system32\. Er der nogen der har ideer til hvor den kan ligge placeret på computeren, så jeg kan få den fjernet? Eller andre gode råd til at få computeren startet op? (Har Xp)
Avatar billede klaudi Ekspert
19. juli 2009 - 21:19 #1
Den ligger i c:\windows\system32 og hedder LSASS.exe
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2009 - 21:22 #2
Avatar billede klaudi Ekspert
19. juli 2009 - 21:23 #3
Hvis det så er isass.exe burde den gemme sig i c:\windows
Avatar billede Jalokins Nybegynder
19. juli 2009 - 21:56 #4
Ja det burde den gøre, men jeg kan ikke finde den. LSASS.exe ligger der, men ikke isass.exe...
Avatar billede Jalokins Nybegynder
19. juli 2009 - 21:56 #5
Ja det burde den gøre, men jeg kan ikke finde den. LSASS.exe ligger der, men ikke isass.exe...
19. juli 2009 - 22:03 #6
Nærlæs nævnte http://www.softwarepatch.com/tips/isass.html

lsass.exe (Med l som leverpostej)
isass.exe  (med i som ismand) -> The one starting with i (isass.exe) is a virus/Trojan
Avatar billede Jalokins Nybegynder
19. juli 2009 - 22:25 #7
Ja det har jeg læst, men hvordan fjerner jeg den?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juli 2009 - 22:32 #8
Det er da underligt , at en spyware eller trojan forhindrer
windows i at starte op. Det får bagmanden jo ikke noget ud af.

Hvordan har du fundet ud af, at den ikke er der?
Har du prøvet at starte op på en LiveCD og ledt efter isass.exe
derfra. for den må jo være der. Kør med "Vis skjulte filer og
mapper"
Avatar billede klaudi Ekspert
20. juli 2009 - 10:45 #9
Det kan være fordi den er skjult

Når du har startet i DOS, prøv så med kommandoen
ATTRIB -H C:\windows\isass.exe

Det skulle fjerne skjult ATTRIBUTTEN
så vidt jeg husker, der er jo længe imellem man bruger DOS
:-)
23. juni 2010 - 21:12 #10
<Jalokins>: Hvad endte denne tråd med ?