Avatar billede regnfrakker Nybegynder
19. juli 2009 - 16:48 Der er 7 kommentarer

Harddisk Problemer!

Hej alle derude.
Må starte fra en ende.

det startede med at min gamle computer pludselig gik død, skærmen blev sort simpelthen.

Derefter måtte jeg ud og investere mig i en ny, det gjorde jeg så, men derudover havde jeg en masse filer jeg meget gerne ville have tilbage jo, det problem ville jeg så løse ved at købe en USB to SATA/IDE converter, det virke sådan set også meget fint, men problemet er bare at jeg ikke kan finde mine filer på den gamle HD, kun en brøkdel af dem, Harddisken har været delt op nemlig, og den viser kun filerne fra den ene del, selvom der står der er blevet brugt mange GB, kan jeg bare ikke finde dem nogen steder. ER der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan finde mine filer ??? evt. ved at fjerne delingen eller et eller andet ???
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2009 - 17:12 #1
Vises alle partitionerne (drevene) i Denne computer
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
19. juli 2009 - 17:13 #2
prøv evt med programmet Partition Magic - Det har hjulpet mig et par gange i lignende problemer
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juli 2009 - 17:15 #3
Jeg går ud fra, at din gamle disk kører som slave. Du har så
der 2 el. flere partitioner. Hvormange kan du se i Diskhåntering,
og hvad står der om dem. Har de drevbogstav eller står der RAW?
Avatar billede regnfrakker Nybegynder
19. juli 2009 - 19:22 #4
PS. Jeg har fundet ud af at der står godt nok jeg har anvendt 143 GB. og det skal sikkert nok passe, men hvis jeg går ind på den gamle Hd, mappen altså, og markerer det hele derinde og trykker egenskaber, viser den kun at der blevet brugt 41 BG. det giver jo ingen mening... ?

Off-line -
Det ved jeg ikke, har bare sat den i brug, regner ikke med jeg behøver at køre noget i slave, da jeg har sat min Gamle Hd til den nye Via. USB. ved hjælp af en Converter.
Avatar billede regnfrakker Nybegynder
19. juli 2009 - 19:26 #5
helgec -
Der vises Et Parti.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juli 2009 - 21:09 #6
Hvis den kører på USB, så kører den som slave, og så er spørgsmålet
stadig det samme.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 09:07 #7
kan din pc boote på usb er det her løsningen

du kunne også lave sådan en usb pen med usb live creator på.
internet og så videre er der på den.

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/