Avatar billede tmo1419 Nybegynder
19. juli 2009 - 16:24 Der er 3 kommentarer

Opsætning af Exchange Server 2007

Kan jeg ikke installere en intern exchange server 2007 selv om jeg bruger en extern mail. Jeg vil gerne have min egen exchange server dels til test, dels da jeg bruger forskellige maskiner og har mail på dem alle. Mit håb er så at kan nøjes med at tilgå mails via min egen exchange og der gemme alle modtage og sendte mails samt mine kalenderaftaler.

Jeg har installeret exchange server 2007 sp1, men hvordan sætter jeg den op til at modtage mine mails fra min eksterne mail-service leverandør?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. juli 2009 - 19:09 #1
Åben firewall
Konfigurer acceptet domain
Konfigurer send connector, hvis du alså også vil sende mail
Instruer mail leverandør i at forwarde til din ex2007, eller bedere lav om i din eksterne MX record og få mail leveret direkte
Som default kan ex2007 hverken sende eller modtage
Avatar billede tmo1419 Nybegynder
20. juli 2009 - 00:30 #2
Hej og foreløbigt tak

Har du mulighed for at være lidt mere specifik med:

Konfigurer domain - er det mit eksterne domæne (.dk)?

Konfigurer send connector - jeg vil også kunne sende mails

Ændre MX record - er det ikke noget man gør hos sin mailprovider og det kræver vel at jeg har fast IP-adresse?

NB: Jeg har købt en fast IP-adresse. Den skal vel sættes til min router gateway. Hvad skal jeg så gøre på min 2008 Server? Også fast IP her? Den bliver jo fx. 192.168.x.x. Hvad skal MX recorden så specificere - gateway IP eller Server IP?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. juli 2009 - 11:42 #3
Virker som om du er ude et sted hvor du ikke helt kan bunde.

Ja det kræver fast ip, for at tilrette din mxrecord. Husk at de fleste udbydere blokere for indgående port 25 trafik på privat forbindelser.

Din server skal have en fast ip, og at det er en intern adresse gør ikke noget.

Derefter natter du tcp port 25 fra din router og til din servers ipadresse.

For at sende mails, skal du oprette en send connector.

Pga. af mægden af spam mails der florere for tiden, så er der mange mailservere der blokere mails sent fra dhcp ipadresser. Selvom du har en fast adresse så er den ved en privat forbindelse, tildelt via. DHCP. Du vil derfor sikkert få problemer med at du ikke vil kunne sende til alle e-mail adresser.