Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
19. juli 2009 - 16:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cisco/Linksys Mediahub NMH 305

Jeg har købt sådan en mediahub (NAS server), og kan sagtens lagre ting på, da den optræder i "denne computer" som en netværksharddisk. Jeg kan ligeledes også godt logge på den, enten via lokal netværk, eller via internettet, dog synes jeg den er langsom over nettet + at det ikke er alle filer jeg kan se på den.
udover dette, har jeg læst mig til, at den kan agere FTP, det kan dem i butikken ikke svare mig på, hvorledesjeg gør, og kan ligeledes heller ikke læse mig frem til det?!?

Nogen der har erfaringer i denne model, eller NMH 405, kan jo ikke helt forstå, den skal være så bøvlet, når den faktisk får gode anmeldelser i diverse magasiner / blade

Henrik T
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
19. juli 2009 - 17:45 #1
er det for svært for jer, troede siden hed eksperten.dk :-)
Avatar billede justrace Novice
19. juli 2009 - 18:05 #2
1: 1:45:02 er altså ikke ret lang tålmodighed.
2: Vi arbejder gratis, og når vi har tid.
3: Det er ferietid, og ikke mange der er "på".
4: Det er jo ikke sikkert der er nogen der kender den LinkSys.

5: Hvilke filer er det du ikke kan se?
6: Hvordan er den langsom?
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
19. juli 2009 - 18:37 #3
ok, rolig rolig.. var her bare engang, hvor svarene, kom hurtigere, men du har nok ret mht. ferie osv osv.

Generelt (lokalt) kan jeg gøre alt, høre musik, se film m.m.

Fra andre steder, har jeg problemer med at se hele albums, enkelte filer(mp3), kan ikke se større video klip, det skriver den, at det under støtter den, ikke, (men kan godt lokalt (via mediahub-browser)).

Og så FTP delen i den gad jeg godt vide hvordan fungerede
Avatar billede justrace Novice
19. juli 2009 - 18:52 #4
Det vil sige du har sat den op så man kan nå den fra internettet?

Hvis det er tilfældet, kan det være en begrænsning i dens software, eller din internetudbyder blokerer for det.

Du skal ind i administrationsdelen for at sætte ftp op.
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
19. juli 2009 - 20:16 #5
administratordelen?

Kender du apparatet, for der ikke decideret nogle steder man kan sætte det op, det eneste man kan, er at enable ftp, men at komme derfra, og så sætte en ftp op, er ikke nemt

Leder efter en der kan supportere mig lidt i sådan en linksys...
Avatar billede justrace Novice
19. juli 2009 - 20:32 #6
Jamen det skal jo også bare enables. :)

Hvad er det da der ikke virker med det ftp?

Hvis du leder efter en der er "bedre", kan du da med fordel kontakte Linksys support, som bedre kan afhjælpe dig, da de er specialiseret i deres egne produkter - hvorfor de vil kunne afhjælpe dit problem bedre end shg.dk.
Hotlinen har åben Mandag - Fredag, Linksys support Telefon: +45 82 33 27 29

Men vær opmærksom på at ham der plejer at tage den, er et arrogant fjols der ved bedre end selv linksys' egne ingeniører.
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
19. juli 2009 - 20:41 #7
Jeg prøver, tak!
Avatar billede Jumpydk Nybegynder
25. februar 2010 - 22:02 #8
Hej Mr. Tingleff
Har selv produktet og har lignende problemer, men har fundet nogle anvisninger på nettet ved at google: opsætning af ftp servere. Der lå nogle udemærkede beskrivelser, men er dog ikke selv begyndt at prøve dem af endnu. Har derimod forsøgt at konvertere mine videofiler til flash format, da det jo er med flash Ciscos mediaserver streamer. Den havde dog svært ved at finde filerne efter at jeg havde lagt dem ind, og de kunne ikke streames fra filhåndtering.
Følg desuden mit indlæg ved at søge på Cisco mediahub, selvom jeg søger om råd til at opsætte den som en webserver ved brug af Ftp delen.
Og helt ærlig denne side råder over så mange kapaciteter så naturligvis er der nogen herinde der ved alt om både opsætning af Ftp servere og opsætning af webservere. Så jeg afventer fortrøstningsfuldt de første svar på mit spørgsmål, der vel nok burde kunne tiltrække en og anden ekspert nørd, fordi det er så kompliceret.

Held og lykke

Jumpydk
Avatar billede Jumpydk Nybegynder
02. marts 2010 - 23:34 #9
Har oprettet et spgs. til Cisco Media Hub, fordi den streamede vidios for langsomt. Ville derfor opsætte den som en webserver, og konvertere mine videos til flash format, som Cisco Hub jo arbejder med.
Fandt dog en anden løsning på langsom streaming, men det er ikke sikkert at du kan bruge det til dine spillefilm, men det går til mine videoer til studiebrug.
Jeg konverterer de oprindelige Mpg filer til Microsoft medieformat. Herunder går der ganske vist rigtig meget af den gode kvalitet tabt, men til gengæld er de blevet så komprimeret at de fylder meget lidt i forhold til de oprindelige filer, og Cisco huben kan streame dem, nærmest ekstremt hurtigt i forhold til før ( og ekstremt hurtigt vil sige at den begynder efter ca. 5 minutters indlæsning ) derefter streamer den direkte, og uden hak eller afbrydelser, og helt upåklageligt.
Jeg mangler dog at teste hvordan det går hvis flere streamer den samme video samtidig. Om det f.eks. nedsætter hastigheden, eller helt blokerer, men jeg regner ikke med at mine studerende sætter sig for at streame den samme video på det samme tidspunkt, så det går nok endda.

Keep in touch

Jumpydk