Avatar billede sunesune Nybegynder
19. juli 2009 - 12:04 Der er 1 kommentar

Almindelige drop down menuer i Access..

Jeg synes ikke jeg kan finde svaret nogle steder, men det kan selvfølgelig være jeg søger forkert..

Jeg vil gerne lave ganske almindelige drop down menuer i min access database, præcis som "filer", "Rediger" osv.

Hvordan pokker laves det???

Hver gang jeg søger efter drop down menuer i access finder jeg frem til dropdown bokse (comboboxe) og det er ikke det jeg mener..

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juli 2009 - 12:27 #1
Føje en undermenu til en menu
Du kan føje en undermenu til en indbygget eller brugerdefineret menu

Peg på Værktøjslinjer i menuen Vis, og klik derefter på Tilpas.
Hvis værktøjslinjen, menulinjen eller genvejsmenuen ikke allerede vises i programvinduet, skal du klikke på fanen Værktøjslinjer og derefter dobbeltklikke på navnet på den værktøjslinje, menulinje eller genvejsmenu, du vil have vist.
Klik på fanen Kommandoer i dialogboksen Tilpas.
Klik på Ny menu i boksen Kategorier.
Træk Ny menu fra boksen Kommandoer hen til den menu, du vil føje en undermenu til, indtil menuen på øverste niveau ruller ned, og tilføj derefter Ny menu på den ønskede placering.
Højreklik på den nye undermenu, og skriv derefter et navn i boksen Navn i genvejsmenuen. Tryk på ENTER.
Fuldfør menuen ved at tilføje kommandoer fra dialogboksen Tilpas, eller ved at flytte eller kopiere kommandoer fra andre menuer.