Avatar billede ganga Nybegynder
19. juli 2009 - 09:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Savner en god gratis video converter

Hej
Er der nogen der kender en god gratis video converter.
Skal have converteret et filformat af typen "VRO", til et andet format, så jeg kan redigerer i det.
Resultatet skal være DVD, så man kan afspille det på DVD-afspilleren.
Pt. afprøver jeg Any Video Converter

Og nu når vi er ved det, findes der et alternativ program (gratis) til windows movie maker?

På forhånd tak..
19. juli 2009 - 12:39 #1
Ellers prøv med "super video converter"
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
bemærk at inde på deres side ligger en reklame for "prism video converter" og det er ikke den du skal hente, inde på siden scroll helt til bunds på siden, og klik på "Start Downloading SUPER ©"  så åbner en ny side, et ganske lille stykke nede i teksten står "download and use"  klik så på det, så åbner igen en ny side, aller nederst på denne side klikker du på, "Download SUPER ©  setup file"

(Ovenstående er 'bare' sakset fra min samling - er ikke checket/afprøvet for nylig...)
Avatar billede Highball Nybegynder
19. juli 2009 - 15:30 #2
Bruger med held:

http://www.pazera-software.com/products/vcsuite/

Komplet freeware !

Suite med oversigt over de video converters der er til rådighed.

OG skulle du få brug for det er der også godt med audio converters

God fornøjelse
Avatar billede ganga Nybegynder
20. juli 2009 - 12:20 #3
Tak for jeres svar.., går straks i gang med jeres forslag..!!
Avatar billede Highball Nybegynder
20. juli 2009 - 15:06 #4
Hmm et alternativ til movie maker. Stort set ikke uden abonnement eller køb.

Men prøv denne lille handy avi editor, direkte fil download:

http://www.solveigmm.com/files/SolveigMM_AVI_Trimmer_1_6.zip

Simpel at bruge og hurtigt overskuet. Hvis du er heldig kan den tage avi fil typer som movie maker ikke kan klare, hvilket ofte er et problem.

Bruger den ikke selv (men kan som betalings alternativ anbefale Cyberlink PowerDirector)
Avatar billede strand20 Nybegynder
21. juli 2009 - 19:19 #5
Et godt program, som kan så meget andet hedder 'Free Studio'.
Det kan både downloade fra Youtube (Det er det jeg bruger den til) og konvertere Musik og Video'er.

Download link --------> http://www.dvdvideosoft.com/downloads/download-free-studio.htm
Avatar billede hobbittend Novice
28. december 2010 - 16:34 #6
Jeg har hentet SUPER, men har et problem med nogle af de konverterede klip, fordi der kommer noget flimmer, primært i højre side.  Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Det opstår ikke på selve klippet, men når jeg bruger dem i Adobe Premiere bagefter.
28. december 2010 - 20:29 #7
<ganga>: Hvad endte denne med ?
Avatar billede ganga Nybegynder
31. december 2010 - 11:21 #8
Fandt aldrig en løsning