Avatar billede m-nur Nybegynder
19. juli 2009 - 03:23 Der er 18 kommentarer

Windows Vista - Kan ikke boote ! ?

Hej champs !

Jeg har verdens største problem ! :D

Jeg kan simpelthen ikke boote fra recovery disc´en på min computer.
- Jeg kan heller ikke køre fra fejlsikret, kommandoprompt etc.

Computeren kommer ikke længere end til før "login-screenen".
Der vises en sort skærm, hvor man kan se musen. Men så heller ikke mere.
Derfor har jeg slet ingen kontakt til selve OS.

Jeg håber i kan hjælpe mig, som i jo har gjort så mange gange før ! :D

// M
Avatar billede m-nur Nybegynder
19. juli 2009 - 03:25 #1
Forresten:

Det drejer sig om en Medion Akoya E5310 D
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2009 - 09:02 #2
"Jeg har verdens største problem ! :D" Så skulle du høre om mine og du ville skamme dig over at komme med den påstand
Jeg tror det kunne hjælpe at køre en gang "chkdsk /r /p" på computeren www.helgec.dk/chkdsk.html hvis du ikke har en installationsskive  (XP eller Vista) så er det afsnit 2 i ovennævnte link du skal rette dig efter. Hvis det mod forventning ikke løser dit problem så meld tilbage der er en mulighed mere
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. juli 2009 - 05:32 #3
Hej mester !

Jeg har lige bootet fra CD´en. Men når jeg skal skifte drevet til (D:), så siger den: "Not ready reading drive D".

Længere oppe står der (citat): "No valid CDROM device drivers selected" - Kunne dette evt. bruges ?

Jeg har i mellemtiden valgt c: som drev. Men efter at have skrevet CHKDSK, foreslår den at jeg kører SCANDISK.
- Det gør jeg så, og den finder ingen fejl på c:, som jo plejede og være min harddisk.

Jeg har også prøvet drevene: a, b, c, d, e og f. Kun C´eren virkede. Jeg har ellers to forskellige harddiske på min pc. Og et CD-Rom drev. Altså tre i alt.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 06:55 #4
Den CD du taler om at du har bootet fra er det den du har downloadet og brændt via mit link ??
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. juli 2009 - 16:11 #5
Ja, og den hed "Unik". Altså inden jeg havde downloadet brænder programmet, som du anbefalede (det sidste).
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. juli 2009 - 16:14 #6
...

Og den hedder "New_compilation", når man bare sætter den ind på en computer der ikke fejler noget. Altså når man ikke har bootet fra den.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 16:21 #7
OK ! og kan du boote med skiven på den syge computer og komme frem til A:\> prompten
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 16:22 #8
Har du evt. fastnet telefon eller Skype med mikrofon ??
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. juli 2009 - 21:28 #9
Jeg kan godt boote med skiven, på den syge computer.
- Og ja, jeg kan gost komme frem til A:\> prompten.

Og, der hvor computeren er lige nu, har jeg desværre ingen forbindelse i øjeblikket. Hverken Internet eller fastnet. Det er fordi den ligger i mit sommerhus.

Men som jeg sagde i mine forrige indlæg, er det ved A:\> prompten, at jeg får problemer. Jeg kan ikke skifte til D:\>
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. juli 2009 - 21:30 #10
...

Du må undskylde at jeg er lidt vanskelig !
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 21:39 #11
"Du må undskylde at jeg er lidt vanskelig ! " Det er da helt OK, hvis jeg skal hjælpe kan du jo blot finde en tid i dagtimerne og så melde tilbage, min sengetid starter kl. 22:00
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. juli 2009 - 21:51 #12
Okay.

Men lige hurtigt: Hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan skrifte ved A: prompten ?

Ellers må jeg lige se, om jeg ikke kan hente computeren hjem. :D
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. juli 2009 - 21:52 #13
skifte*
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 07:16 #14
Du kan skifte, du melder dig bare når du er klar
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 08:37 #15
Jeg er rimelig sikker på at grunden til at du ikke kan skifte drevbogstav er, at du ikke skriver det du tror (kig på skærmen) du kører med UK tastatur og et : (kolon) skrives ved at du stater Shift + Æ - dor at skifte til D: skal du altså skrive D og taste Shift + Æ
Avatar billede m-nur Nybegynder
21. juli 2009 - 22:57 #16
Hej igen !

Jeg har faktisk skrevet det jeg skulle. Men jeg har lige prøvet igen. Og med samme resultat som før: "Not ready reading drive D"

Og så kan jeg vælge i mellem: Abort, Retry, Fail ?
- Ingen af dem hjalp.

Har du en plan B ??

Og så må lige se, hvornår jeg kan få pc´en hjem. Og så må vi prøve.

// M
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2009 - 08:17 #17
Avatar billede m-nur Nybegynder
25. juli 2009 - 03:39 #18
Hej Mester !

Den virkede første gang. Men da den bad om Windows Vista koden, og jeg ikke havde den liggende der, slukkede jeg computeren.

Da jeg så fik fat i koden, gad den ikke boote fra CD´en mere. :(
- Jeg trykker F8 lige inden Vista loades, der hvor der normalt er et logo ved XP. - Gør jeg noget forkert ? Jeg har formateret mange gange før jo ?

Har vi andre muligheder ?

PS: Jeg skal på ferie i en uges tid, så derfor kan jeg ikke lige svare pt. :D